بدنه آیفون ۱۵ اولترا از جنس تیتانیوم خواهد بود - تکفارس 
بدنه آیفون ۱۵ اولترا از جنس تیتانیوم خواهد بود - تکفارس 
بدنه آیفون ۱۵ اولترا از جنس تیتانیوم خواهد بود - تکفارس 

بدنه آیفون ۱۵ اولترا از جنس تیتانیوم خواهد بود

مهدی حلوائی
۲ آبان ۱۴۰۱ - 09:53
آیفون 15 اولترا

هرچند که اپل به‌تازگی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را به بازار عرضه کرده اما از همین حالا گزارش‌های متعددی در خصوص گوشی‌های نسل بعدی آیفون ۱۵ منتشر شده است. گزارش‌های قبلی به جایگزینی آیفون ۱۴ پرو مکس با آیفون ۱۵ اولترا اشاره داشته‌اند و حالا امروز اطلاعاتی در مورد جنس بدنه‌ی این گوشی فاش شده است.

بر اساس گزارش افشاگری با نام LeaksApplePro، بدنه‌ی آیفون ۱۵ اولترا از جنس آلیاژ تیتانیوم ساخته خواهد شد که ظاهر و کیفیتی بی‌نظیر را به این گوشی اضافه می‌کند. این در حالی است که گزارش‌های قبلی به استفاده‌ی آیفون ۱۴ پرو مکس از بدنه‌ی تیتانیومی اشاره داشتند اما ظاهراً اپل این ویژگی را برای نسخه‌ی اولترای آیفون ۱۵ در نظر گرفته است.

آیفون 14 پرو مکس

آلیاژ تیتانیوم در مقایسه با فولاد از کیفیت بهتری برخوردار بوده و علاوه بر وزن سبک‌تر و مقاومت بیشتر، ضد خش نیز می‌باشد. در حال حاضر گوشی‌های تیتانیومی کمی در بازار وجود دارد و اپل می‌تواند با عرضه‌ی آیفون ۱۵ اولترا، خود را بیش از پیش از سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند متمایز کند. با این وجود، تیتانیوم آلیاژ گران‌قیمتی بوده و از این رو احتمالاً آیفون ۱۵ اولترا نیز قیمت بالایی خواهد داشت.

علاوه بر این موضوع، گمانه‌زنی‌های اخیر به برخی از ویژگی‌های دیگر آیفون ۱۵ اولترا نیز اشاره داشته‌اند. برای مثال گفته می‌شود که این گوشی از تراشه‌ی ۳ نانومتری بهره خواهد برد و به درگاه USB-C مجهز خواهد شد. این موضوع با توجه به قانون جدید اتحادیه اروپا مبنی بر الزام استفاده از درگاه USB-C در تمامی دستگاه‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی است. گفته می‌شود که پرچمدار نسل بعدی اپل دارای دوربین‌ سلفی قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تری نیز خواهد بود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید