نسل جدید آپید پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل با تراشه M2 معرفی شدند - تکفارس 
نسل جدید آپید پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل با تراشه M2 معرفی شدند - تکفارس 
نسل جدید آپید پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل با تراشه M2 معرفی شدند - تکفارس 

نسل جدید آپید پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل با تراشه M2 معرفی شدند

افشین نوری
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 08:44
آپید پرو

اپل از آپید پروهای جدید ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی خود رونمایی کرد‌. این مدل‌ها مجهز به تراشه M2 اپل هستند و از اتصال Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند. 

نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو هرچند از نظر مشخصات داخلی ارتقاهایی دارند اما طراحی آن‌ها نسبت به نسل قبلی تغییر نکرده است و در واقع می‌توان گفت که ما با محصولات نسبتا جدید روبه‌رو هستیم که طبق روال هرساله معرفی شده‌اند‌. 

نسل جدید آپید پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل به جای تراشه‌های M1 پرو, M1 مکس یا M1 اولترا، فقط از تراشه M2 استفاده کرده‌اند و بنابراین امسال برعکس سال گذشته تنوعی در بخش پردازنده وجود ندارد. 

آپید پرو

تراشه M2 باعث خواهد شد تا عملکرد CPU مدل‌های جدید آیپد پرو اپل ۱۵ درصد افزایش یابد و عملکرد GPU و AI آن‌ها نیز به‌ترتیب ۳۵ و ۴۰ درصد بهبود یابد‌. این تراشه یک پردازنده ۸ هسته‌ای با ۱۶ هسته موتور عصبی و ۱۰ هسته گرافیکی است و اپل در کنار آن از ۱۶ گیگابایت حافظه یکپارچه با حداکثر پهنای باند ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه (۵۰ درصد بیشتر از M1) استفاده کرده است. ‌

ویژگی مهم آیپد پروهای جدید اپل این است که از یک مودم سازگار با Wi-Fi 6E استفاده می‌کنند، در حالیکه مک بوک ایر M2 اپل فاقد آن است. به این ترتیب، شما در این دستگاه‌ها به اتصال وای‌فای سریع‌تری دسترسی خواهید داشت. این آیپدها همچنین از نسل دوم اپل پنسل اپل پشتیبانی می‌کنند.

آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی اپل قرار است به‌ترتیب به قیمت پایه ۷۹۹ و ۱۰۹۹ دلار به فروش برسند و شما به ترکیب حافظه‌های مختلف و گزینه‌های LTE نیز دسترسی خواهید داشت. پیش‌سفارش این تبلت‌ها از تاریخ ۲۶ اکتبر شروع خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید