رسمی: فرکانس یکی از تراشه های رپتور لیک اینتل ۶ گیگاهرتز است - تکفارس 
رسمی: فرکانس یکی از تراشه های رپتور لیک اینتل ۶ گیگاهرتز است - تکفارس 
رسمی: فرکانس یکی از تراشه های رپتور لیک اینتل ۶ گیگاهرتز است - تکفارس 

رسمی: فرکانس یکی از تراشه های رپتور لیک اینتل ۶ گیگاهرتز است

مهدی حلوائی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - 15:36
اینتل رپتور لیک

اینتل امروز در خبری تایید کرد که تراشه‌های سری رپتور لیک (Raptor Lake) تنها به دلیل آماده‌‌نشدن سری میتیور لیک (Meteor Lake) در زمان مقرر، طراحی و تولید شده‌اند. این شرکت همچنین اطلاعاتی را در خصوص فرکانس و عملکرد این تراشه‌ها به اشتراک گذاشت.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش سخنگوی اینتل، عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای تراشه‌های رپتور لیک به‌ترتیب ۱۵ و ۴۱ درصد بهتر از تراشه‌های نسل قبلی این شرکت است. سخنگوی اینتل همچنین اعلام کرد که یکی از این تراشه‌ها از فرکانس پایه‌ی ۶ گیگاهرتز بهره می‌برد. با این وجود، در حال حاضر نام این تراشه فاش نشده است.

اینتل

پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ی جدیدی از سری KS، که معمولاً چند ماه پس از عرضه‌ی نسخه‌های K در دسترس قرار می‌گیرند، از فرکانس یادشده پشتیبانی کرده و اینتل آن را برای رقابت با سری رایزن ۷۰۰۰X3D شرکت ای ام دی به بازار کند.

اینتل امروز همچنین تایید کرد که سری رپتور لیک جزو اولین تراشه‌هایی خواهند بود که رکورد فرکانس ۸ گیگاهرتز را جابه‌جا خواهند کرد. در حال حاضر رکورد سریع‌ترین تراشه‌ی دسکتاپ جهان با فرکانس ۸.۷ گیگاهرتز در اختیار یکی از تراشه‌های شرکت ای ام دی است. انتظار می‌رود که استفاده از سیستم خنک‌سازی نیتروژن مایع، امکان دسترسی به چنین فرکانسی را به تراشه‌ی نسل ۱۳ اینتل بدهد.

منبع: VideoCardz

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید