مشخصات تراشه های رپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه های رپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه های رپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه های رپتور لیک اینتل فاش شد

مهدی حلوائی
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - 12:12
اینتل رپتور لیک

هر چند که در حال حاضر تا معرفی رسمی تراشه‌های نسل ۱۳ رپتور لیک اینتل زمان زیادی باقی مانده اما وب‌سایت Igor’s Lab امروز مشخصات کامل این تراشه‌ها را فاش کرده است. قرار است که در ابتدا ۶ تراشه‌ از خانواده‌ی رپتور لیک به بازار عرضه شود و سپس در سال آینده نسخه‌های غیر K آن‌ها نیز در دسترس قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

بر اساس تصاویر منتشرشده در وب‌سایت Igor’s Lab، تراشه‌ی پرچمدار اینتل Core i9-13900K(F) از ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس بوست ۵.۸ گیگاهرتز بهره برده و توان استاندارد و توربوی آن به‌ترتیب ۱۲۵ و ۲۵۳ وات است.

اینتل رپتور لیک

در طرف دیگر، تراشه‌ی Core i7-13700K(F) به ترکیب ۸ هسته‌ی پرمصرف و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس بوست ۵.۴ گیگاهرتز مجهز شده و توان مصرفی آن همانند i9 می‌باشد. همچنین Core i5-13600K(F) نیز از ۶ هسته‌ی قدرتمند و ۸ هسته‌ی کم‌مصرف بهره برده و فرکانس بوست و توان توربوی آن به‌ترتیب ۵.۱ گیگاهرتز و ۱۸۱ وات است.

اینتل رپتور لیک

تراشه‌های رپتور لیک همانند سری آلدر لیک از ۱۶ لاین PCIe نسل ۵ و ۴ لاین PCIe نسل ۴ پشتیبانی می‌کنند و با مادربردهای سری ۶۰۰ نبز هماهنگ هستند. همچنین مادربردهای رده‌بالای Z790 از گزینه‌ی “حالت عملکرد اکستریم” پشتیبانی خواهند کرد. این ویژگی امکان دریافت توان ۳۵۰ واتی توسط تراشه‌های نسل جدید اینتل و ارتقای عملکرد کلی سیستم را فراهم می‌کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید