متا پروسه تعدیل ۱۰ درصد از نیروهای خود را آغاز کرد - تکفارس 
متا پروسه تعدیل ۱۰ درصد از نیروهای خود را آغاز کرد - تکفارس 
متا پروسه تعدیل ۱۰ درصد از نیروهای خود را آغاز کرد - تکفارس 

متا پروسه تعدیل ۱۰ درصد از نیروهای خود را آغاز کرد

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۱ - 19:56
مارک زاکربرگ متا

متا قصد دارد ۱۰ درصد از کارکنان خود را تعدیل کند و مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت نیز قبلا این هشدر را داده بود. 

وب‌سایت Insider گزارش داده است که رئیس نیروی انسانی متا با ارسال پیامی به کارکنان این شرکت گفته است که متا شدت فعالیت خود را افزایش داده است و بنابراین کارکنانی که عملکرد ضعیفی داشته باشند تعدیل خواهند شد. 

از آنجائیکه متا در سه ماهه دوم امسال با کاهش درآمد مواجه شد است و از طرفی وضعیت اقتصاد جهانی رو به وخامت گذاشته است، این شرکت قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های خود بخشی از نیروهای خود را تعدیل کند و زاکربرگ هم قبلا در یک سخنرانی گفته بود متا قصد دارد برخی از کارکنان خود را بهره‌وری کمتری دارند تعدیل کند و حالا این ‌پیش‌بینی به واقعیت تبدیل شده است و پروسه انجام آن آغاز شده است. 

متا همچنین ‌گفته است که امسال تعداد استخدام‌های جدید خودش را هم‌ کاهش خواهد داد بطوریکه تعداد آن‌ها از ۱۰ هزار نفر به ۶ الی ۷هزار نفر خواهد رسید. متا در جریان شیوع کرونا تعداد نیروهای خود را افزایش داده بود تا کارکنان این شرکت زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند. حالا این شرایط تغییر کرده است و بحران جهانی اقتصاد هم مزید بر علت شده است.

شرکت‌های دیگری مثل مایکروسافت، گوگل و توییتر هم با شرایط مشابهی مواجه هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم متا چه تدابیری برای مقابله با این شرایط خواهد اندیشید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید