متا یک ابزار جدید هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر معرفی کرد - تکفارس 
متا یک ابزار جدید هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر معرفی کرد - تکفارس 

متا یک ابزار جدید هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر معرفی کرد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۱ - 07:54
متا

متا سال گذشته از پروژه دنیای مجازی متاورس خود رونمایی کرد و به نظر می‌رسد قوانین این دنیا کاملا متفاوت از دنیایی خواهد بود که ما در آن زندگی می‌کنیم. البته از آنجائیکه آدم‌ها در این دنیای مجازی همچنان باهم تعامل و ارتباط خواهند داشت بنابراین نیاز به روش‌های جدید ارتباطی خواهد بود. ‌

متا ظاهرا ‌ برای این منظور یک ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر توسعه داده است که بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. این ابزار مشابه Imagen AI گوگل خواهد بود.

در این قابلیت مثلا اگر شما بگویید«یک اسب در بیمارستان است»، این عبارت ابتدا به یک شبکه عصبی منتقل خواهد شد تا ابتدا توسط آن درک شده و سپس یک تصویر متناسب با آن ایجاد شود تا منظور شما را برساند.

فناوری یادگیری ماشین در این قابلیت قادر خواهد بود تا هر گفته شما را به تصویر تبدیل کند و هیچ‌ مشکلی از بابت غیرمنطقی بودن جملات وجود نداشته باشد.

یک نمونه مشابه آن، ابزار هوش مصنوعی Imagen  گوگل است که با استفاده از یک مدل یادکیری ماشین به نام Diffusion، الگوهایی از نقاط رندوم را تبدیل به تصویر می‌کند. این تصاویر ابتدا وضوح کمتری دارند اما بتدریج وضوح آن‌ها افزایش می‌یابد. گوگل ابزار دیگری به نام Parti AI نیز دارد که کامل برعکس عمل می‌کند و  ابتدا مجموعه‌ای از تصاویر را به کد تبدیل می‌کند و سپس یک تصویر جدید از آن‌ ایجاد می‌کند. ‌

البته باید توجه داشته باشید که شما هیچ‌ کنترلی روی تصاویر ایجاد شده نخواهید داشت و ابرار هوش مصنوعی با توجه به چیزهایی که یاد گرفته اقدام به ایجاد تصویر موردنظر شما خواهد کرد.

در هر حال، به نظر می‌رسد دنیای متاورس با قابلیت‌های جذابی که خواهد داشت می‌تواند دنیای کاملا جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد‌.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.