شرکت MetaX LLC از متا به خاطر استفاده غیرمجاز از اسم شرکتش شکایت کرد - تکفارس 
شرکت MetaX LLC از متا به خاطر استفاده غیرمجاز از اسم شرکتش شکایت کرد - تکفارس 

شرکت MetaX LLC از متا به خاطر استفاده غیرمجاز از اسم شرکتش شکایت کرد

افشین نوری
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - 08:35
فیس بوک

شرکت متا به‌خاطر استفاده از نام یک شرکت دیگر به نام MetaX LLC در نامگذاری خود تخت پیگرد قانونی قرار گرفت. متا سال گذشته نامخود را از فیس بوک به متا تغییر داد در حالیکه قبل از آن شرکت MetaX LLC از این اسم استفاده کرده بود. 

فیس بوک در ماه اکتبر سال گذشته نام شرکت خود را با توجه به تغییر تمرکزش از شبکه‌های اجتماعی به سمت پروژه متاورس تغییر داد و هنوز معلوم نیست که آیا این شرکت از وجود شرکت دیگری با همین اسم باخبر بوده است یا نه. 

شرکت MetaX LLC در زمینه فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعی فعال است و تاکنون رویدادهای مختلفی را برگزار کرده است. حالا این شرکت اعلام کرده که علیه متا (فیس بوک)،در دادگاه شکایت کرده است. 

در این شکایت آمده است که “MetaX LLC در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده و نام این شرکت در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است، اما حالا متا می‌خواهد زحمات دوازده ساله ما را که سعی و تلاش شبانه‌روزی به دست آمده است از ما بگیرد.” 

ظاهرا MetaX در طول هشت ماه گذشته بر اسم انتخاب اسم متا توسط مت مذاکراتی با این شرکت داشته است تا موضوع را بین‌ خودشان حل و‌فصل کنند اما مثل اینکه این مذاکرات نتایجی در بر نداشته است و MetaX مجبور شده مه علیه فیس بوک ‌شکایت حقوقی بکند. MetaX در شکایت خود ادعا کرده است که فیس بوک به کسب‌وکار آن‌ها ضربه زده است. 

مدیران MetaX معتقد هستند که فیس بوک قبل از تغییر اسم شرکت خود‌ از وجود شرکتی با همان اسم مطلع بوده است، چراکه Justin JB Bolognino موسس MetaX در سال ۲۰۱۷ مکاتباتی با فیس بوک درباره موضوعاتی داشته است. MetaX در شکایت خود خواسته است که متا دیگر از این اسم استفاه نکند و همچنین ضرر و زیان وارده به کسب‌وکار آن‌ها را جبران کند. 

متا سال جذشته هم با شکایت مشابهی از سوی یک شرکت به اسم Meta PCs که در کار فروش لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر بود روبه‌رو شده بود و ظاهرا ۲۰ میلیون دلار برای استفاده از نام شرکتش درخواست داده ود که ظاهرا متا آن را قبول نکرده است. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید