تسلا ۷۵ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخت - تکفارس 
تسلا ۷۵ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخت - تکفارس 
تسلا ۷۵ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخت - تکفارس 

تسلا ۷۵ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخت

افشین نوری
۳۰ تیر ۱۴۰۱ - 18:12
تسلا

در حالیکه ارزش بیتکوین در ماه‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است، حالا با انتشار یک خبر از سوی تسلا قیمت این رمزارز بار دیگر کاهش یافت. تسلا امروز اعلام کرد که ۷۵ درصد از دارای بیتکوین خود را فروخته است.

تسلا اخیرا برای تولید خودروهای الکتریکی خود با مشکلات زیادی مواجه بوده است و نه‌تنها کارخانه شانگهای این شرکت با تعطیلی روبه‌رو شد بلکه افزایش نرخ تورم جهانی و کاهش قیمت رمرارزها تاثیر منفی روی این شرکت داشته است. 

تسلا قبلا گفته بود که ۱.۵ میلیارد دلار در بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت چند ماه پیش حدود ۱۰ درصد از دارایی بیتکوین خود را فروخت و حالا ۷۵ درصد دیگر را فروخته است که ارزش آن معادل ۹۳۶ میلیون دلار می‌شود. البته تسلا گفته است که کماکان ۲۱۸ میلیون دلار دارایی بیتکوین در اختیار دارد.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به‌تازگی گفته است که فعلا قصد فروش دارایی دوج کوین خود را ندارد اما تسلا به‌هاطر نگرانی‌هایی که دارد ممکن است بخشی از دارایی بیتکوین خود را بفروشد.

ماسک زمانی که‌سال گذشته برای اولین بار از سرمایه‌گذاری خود در بیتکوین گفت، اعلام کرد که تسلا پرداخت از طریق این رمزارز را قبول خواهد کرد، اما حالا با توجه به این شرایط معلوم نیست که بازهم این شرکت بیتکوین را به‌عنوان ارز مبادلاتی قبول خواهد کرد یا نه. 

تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به رکورد سودآوری ۳.۳ میلیارد دلار دست یافت و حالا این عدد در سه ماهه دوم به ۲.۲۶ میلیارد دلار کاهش یافته است که کاهش ۳۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد این شرکت هم از ۱۸.۷ میلیارد دلار به ۱۶.۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

با این حال، تسلا نسبت به سه ماهه دو‌م سال گذشته ۱.۱ میلیارد دلار سود بیشتر و ۱۱.۹ میلیارد دلار درآمد بیشتری کسب کرده است که دلیل آن می‌تواند عرضه خودروهای بیشتر و افزایش قیمت میانگین خودوهای این شرکت باشد. 

تسلا به منظور جبران هزینه‌های خود اعلام‌ کرده است که امسال ۱۰ دزصد از نیروهای خود را تعدیل می‌کند و همه کارکنان باید در محل کار خود حضور داشته باشند‌.

قیمت بیتکوین هفته گذشته کمی رشد کرد و از ۱۹ هزار دلار به ۲۴ هزار دلار افزایش یافت، اما بعد از اعلام خبر فروش دارایی بیتکوین تسلا به ۲۲ هزار و ۷۰ دلار کاهش یافت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید