اینتل مشکل مرورگرهای کروم و اج با پردازنده های آلدر لیک خود را پذیرفت - تکفارس 
اینتل مشکل مرورگرهای کروم و اج با پردازنده های آلدر لیک خود را پذیرفت - تکفارس 
اینتل مشکل مرورگرهای کروم و اج با پردازنده های آلدر لیک خود را پذیرفت - تکفارس 

اینتل مشکل مرورگرهای کروم و اج با پردازنده های آلدر لیک خود را پذیرفت

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۱ - 11:01
اینتل آلدر لیک

پردازنده‌های آلدر لیک اینتل ظاهر باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد مرورگرهای وب شده است و حالا اینتل با پذیرفتن این ‌موضوع راهکارهایی را برطرف کردن آن ارائه کرده است. 

اینتل گفته است که این مشکلات در برخی از پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه با تراشه‌های آلدر لیک به وجود آمده است و‌ ممکن است باعث کندی مرورگرهای کروم و اج شود بطوریکه مدت‌زمان پاسخ‌دهی آن‌ها در کلیک‌ها حتی به ۲ ثانیه نیز افزایش یافته است. ‌

به‌گفته اینتل، مشکل مذکور در ۱۸ مدل از پردازنده‌های نسل ۱۲ آلدر لیک که شامل مدل‌های ۱۲۵۰۰، ۱۲۶۰۰، ۱۲۷۰۰ و ۱۲۹۰۰ می‌شود‌ به وجود آمده است. شما برای اطلاع از شماره مدل پردازنده خود می‌توانید‌ به مسیر Settings > System > About  مراجعه کنید و برای دانستن شماره مدل پردازنده گرافیکی دستگاه خود به مسیر Settings > System > Display > Advanced display settings مراجعه نمائید. ‌

اینتل به کاربران توصیه کرده است که حتما سیستم عامل ویندوز خود را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کند و این کار ممکن است تا اندازه زیادی مشکل مذکور را برطرف کند. بعد از اینکار، حتما درایورهای گرافیکی اینتل را از روی دستگاه خود پاک کنید و به جای آن‌ها درایورهای iGPU اینتل را نصب کنید.  

اگر این روش کار نکرد، اینتل توصیه کرده است که در مرورگرهایی که با مشکل فوق درگیر هستند گزینه شتاب‌ سخت‌افزار را غیرفعال کنید که این گزینه در مرورگر کروم از مسیر Settings > System و در اج از مسیر Settings > System and Performance قابل دسترس است. همچنین اگر سیستم‌عامل شما روی HDD نصب شده است با سوییچ کردن به SDD می‌توانید مشکل مذکور را تاحدودی حل کنید. 

اگر شما هم با مشکل کند شدن مرورگر خود در سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل برخورد کرده‌اید آن را با ما به اشتراک‌ بگذارید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید