اینتل قیمت پردازنده های آلدر لیک را کاهش می دهد - تکفارس 
اینتل قیمت پردازنده های آلدر لیک را کاهش می دهد - تکفارس 

اینتل قیمت پردازنده های آلدر لیک را کاهش می دهد

افشین نوری
۸ تیر ۱۴۰۱ - 19:09
آلدر لیک

در طول یک سال اخیر قیمت قطعات و سخت‌افزارهای کامپیوتری روند نزولی پیدا کرده است و پردازنده‌ها نیز از این امر مستثنی نبوده‌اند. 

بنابراین برای کسانی که به دنبال ارتقا سیستم کامپیوتری خود هستند‌ پردازنده‌های آلدر لیک اینتل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این تراشه‌ها هرچند ارزان نیستند اما وب‌سایت DigiTimes گزارش داده است که اینتل قیمت آن‌ها را برای سازندگان دستگاه‌های کامپیوتری ۵ درصد کاهش داده است و به‌زودی شاهد عرضه محصولاتی با قیمت پایین‌تر به بازار خواهیم بود.

البته این اقدام اینتل کمی عجیب به نظر می‌شود چراکه این شرکت معمولا  پردازنده‌های قدیمی‌تر خود با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند در حالی که مدل‌های آلدر لیک جدیدترین نسل پردازنده‌های این شرکت هستند.‌ 

به هر حال، این خبر خوب برای مشتریان اینتل است و آن‌ها می‌توانند سیستم‌هایی با قیمت پایین‌تر بخرند. به نظر می‌رسد دلیل این تصمیم اینتل پیش‌بینی تقاضای کم برای پردازنده‌های آلدر لیک در ماه‌های آینده است. در حال حاضر شرایط اقتصادی جهانی با عدم قطعیت‌های زیادی روبه‌روست و اینتل هم نمی‌خواهد که محصولاتش روی دستش بمانند. 

از طرف دیگر، شرکت‌هایی مثل ایسوس و گیگابایت نیز پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت مادربورد در ماه‌های آینده ۲۵ درصد نسبت به سال کذشته کاهش خواهد یافت. قیمت حافظه DDR5 و SSD نیز احتمالا روند نزولی خواهد داشت. 

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به فکر خرید یک کامپیوتر جدید یا ارتقا سیستم فعلی خود هستید می‌توانید یکی دو ماه دیگر صبر کنید تا با قیمت پایین‌تری مدل‌های موردنظر خود را بخرید.‌

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید