بیل گیتس رزومه ۴۸ سال پیش خود را منتشر کرد؛ حقوق استثنائی و تجربیات زیاد - تکفارس 
بیل گیتس رزومه ۴۸ سال پیش خود را منتشر کرد؛ حقوق استثنائی و تجربیات زیاد - تکفارس 
بیل گیتس رزومه ۴۸ سال پیش خود را منتشر کرد؛ حقوق استثنائی و تجربیات زیاد - تکفارس 

بیل گیتس رزومه ۴۸ سال پیش خود را منتشر کرد؛ حقوق استثنائی و تجربیات زیاد

مهدی ملکی
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - 14:44
بیل گیتس

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت با توجه به ثروت عظیمش این روزها به شغل احتیاج ندارد اما احتمالاً رزومه قدیمی آن که به تازگی منتشر شده، برای بسیاری از افراد مفید واقع خواهد شد.

گیتس رزومه قدیمی خود را اخیراً‌ در حساب لینکدینش منتشر کرده و نوشته است:

چه به تازگی فارغ‌التحصیل شده یا از دانشگاه انصراف داده باشید، مطمئن هستم که رزومه شما از رزومه ۴۸ سال پیش من بهتر است.

همان‌طور که متوجه شدید، رزومه مذکور مربوط به سال ۱۹۷۴ میلادی یعنی زمانی است که گیتس دانشجوی دانشگاه هاروارد بود. البته احتمالاً برخلاف نظر گیتس، رزومه بسیاری از کاربران لینکدین در موقعیت مشابه، اصلاً در حد و اندازه‌های او نیست.

رزومه بیل گیتس

گیتس افزون بر تحصیل در دانشگاه هاروارد در رزومه خود به تجربه‌های بسیاری در حوزه کامپیوتر و زبان‌های برنامه‌نویسی اشاره کرده است. به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که امروز در دوران دبیرستان خود با مدیریت یک پروژه، ۱۰ هزار دلار درآمد کسب کند؛ کاری که بیل گیتس ۴۸ سال پیش انجام داده است.

از طرفی بعید است که کسی مثل پال آلن، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت نزدیک ما باشد تا در اوایل جوانی خود بتوانیم به اتفاق، یک سیستم کارآمد برای مدیریت ترافیک طراحی کنیم.

با این حال شاید غیرمنتظره‌ترین بخش برای افراد عادی که این رزومه را می‌خوانند، مقدار اطلاعات شخصی ناچیزی است که گیتس از خودش به اشتراک گذاشته است. او در رزومه می‌گوید که قدی بالغ بر ۱.۷۸ متر و ۵۸ کیلوگرم وزن دارد. او دانشجویی تازه‌کار در دانشگاه هاروارد با حقوق درخواستی ۱۲ هزار دلار است که به نوبه خود در آن زمان و با شرایط بیل گیتس شگفت‌انگیز تلقی می‌شود.

گیتس هیچ محدودیتی هم برای مکان شغلی خود در نظر نگرفته است اما ما می‌دانیم که او و آلن، پیش از انتقال مقر مایکروسافت به ردموند در ایالت واشنگتن، آن را در سال ۱۹۷۵ در آلبوکرکی ایالات نیومکزیو تاسیس کردند.

بنیان‌گذار مایکروسافت رزومه خود را با ماشین تحریر نوشته است که پیش از تاسیس این شرکت و ورود نرم‌افزار محبوبی مانند آفیس ورد به بازار، رایج بود. او همچنین آدرس خانه والدین خود را هم پیش از شروع تحصیل در هاروارد، داخل رزومه‌اش به اشتراک گذاشته است. این خانه سال گذشته میلادی با قیمت ۲.۶ میلیون دلار به فروش رفت.

منبع: CNet

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید