نتایج بنچمارک پردازنده Core i9-13900 راپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک پردازنده Core i9-13900 راپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک پردازنده Core i9-13900 راپتور لیک اینتل فاش شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک پردازنده Core i9-13900 راپتور لیک اینتل فاش شد

افشین نوری
۵ تیر ۱۴۰۱ - 09:52
اینتل

پردازنده‌های نسل ۱۳ راپتور لیک اینتل در راهست و تاکنون شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود داشته است. حالا نتایج بنچمارک نمونه اولیه پردازنده i9-13900 از این سری فاش شده تست که اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. 

این تراشه دارای ۸ هسته عملکردی (هسته P) و ۱۶ هسته کم‌مصرف (هسته E) است که تعداد آن‌ها دو برابر هسته‌های کم‌مصرف i9-12900 است. این پردارنده همچنین دارای حافظه کش L2 و L3 بیشتری نسبت به مدل قبلی است. 

بنچمارک ExpReview برای تست این پردازنده از یک مادربورد Z690 استفاده کرده و به نتایج قابل‌توجهی دست یافته است. هسته‌های P تراشه i9-13900 توانسته در این تست‌ها به سرعت کلاک ۳.۸ گیگاهرتز دست یابد و در مقایسه با i9-12900K حدود ۲۰ درصد سریع‌تر بوده است. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که i9-13900 ظاهرا در عملکرد تک‌هسته‌ای کمی ضعیف‌تر بوده است و هنوز دلیل آن مشخص نیست. ‌

اینتل

اینتل همچنین اخیرا ابزار Extreme Tuning Utility خود را به‌روزرسانی کرده است و قابلیتی به نام Efficient Thermal Velocity Boost را به آن اضافه کرده است و به نظر می‌رسد که این قابلیت در سری راپتور لیک این شرکت‌ استفاده خواهد شد و باعث افزایش سرعت کلاک آن تا ۶ گیگاهرتز خواهد شد.  ‌

در هر حال باید منتظر ماند و‌ دید اینتل درنهایت پردازنده‌های سری راپتور لیک خود را با چه مشخصاتی عرضه خواهد کرد. نظر شما درباره این پردازنده‌ها چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید