مشخصات هدست واقعیت افزوده Quest 2 Pro متا فاش شد - تکفارس 
مشخصات هدست واقعیت افزوده Quest 2 Pro متا فاش شد - تکفارس 
مشخصات هدست واقعیت افزوده Quest 2 Pro متا فاش شد - تکفارس 

مشخصات هدست واقعیت افزوده Quest 2 Pro متا فاش شد

افشین نوری
۳ تیر ۱۴۰۱ - 19:05
متا

هدست واقعیت افزوده بعدی متا در راه است و مینگ چی کو تحلیلگر مطرح حوزه فناوری اطلاعاتی را درباره آن فاش کرده است. انتظار می‌رود این هدست اواخر امسال معرفی شود و دارای مشخصات پیشرفته‌ای برای استفاده در متاورس باشد. تحلیلگران حدس می‌زنند نام این هدست Quest 2 Pro باشد که جایگزین Quest 2 خواهد شد. اما پیش‌بینی مینگ چی کو درباره این هدست به شرح زیر است. 

 ارتقا لنز و استفاده از نمایشگر مینی LED

این تحلیلگر معتقد است که هدست بعدی Quest مجهز به یک لنز سبک‌وزن ۲P “pancake” خواهد بود که پیشرفته‌تر از لنز حجیم ۱P fresnel در مدل قبلی خواهد بود. این لنز احتمالا طراحی ارگونومیک‌تری نسبت به هدست قبلی خواهد داشت تا بتواند فشار وارده بر گردن را کاهش دهد. 

کو همچنین معتقد است که این هدست مجهز به نمایشگر ۲.۴۸ اینچی مینی LED خواهد بود که رزولوشن آن در هر چشم کاربر برابر با ۲۱۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهد بود. این نمایشگر به‌لطف نوردهی محلی دارای کنتراست بسیار بهتری نیز خواهد بود. 

تعداد زیادی دوربین در داخل و بیرون هدست

کو در ادامه گفته است که Meta Quest 2 Pro احتمالا دارای ۱۶ دوربین خواهد بود که سه تای آن‌ها با هر کدام از دو کنترلر هدست یکپارچه خواهند شد. بقیه دوربین‌ها نیز در داخل و بیرون هدست قابلیت‌های مختلفی را برعهده خواهند داشت. ‌

متا

در حال حاضر تراشه XR2 کوالکام که در داخل هدست قبلی استفاده شده بود در مجموع از ۷ دوربین پشتیبانی می‌کند و هنوز مشخص نیست که در داخل هدست بعدی متا از چه تراشه‌ای استفاده خواهد شد. به هر حال با توجه به تعداد دوربین‌های فراوان این هدست به نظر می‌رسد که متا از یک تراشه بسیار قدرتمند در داخل آن استفاده خواهد کرد. البته کو نظر متفاوتی دارد.

عملکردی شبیه به مدل قبلی 

به گفته مینگ چی کو، هدست آینده متا احتمالا از همان پردازنده XR2 در داخل Quest 2Pro بهره خواهد برد، بنابراین گیمرها و افراد حرفه‌ای نباید انتظار بهبود عملکرد بسیار بالایی را از این هدست داشته باشند. 

متا

زمان عرضه و قیمت

کو ‌معتقد است که تولید انبوه Quest 2 Pro در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و در نیمه دوم ۲۰۲۲ حدود ۲ میلیون دستگاه از آن ساخته‌ خواهد شد. همچنین کو پیش‌بینی کرده است که قیمت این هدست از ۷۹۹ دلار شروع خواهد شد.

نظر شما درباره این هدست چییت؟

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید