متا نمونه اولیه هدست های واقعیت افزوده خود را به نمایش گذاشت - تکفارس 
متا نمونه اولیه هدست های واقعیت افزوده خود را به نمایش گذاشت - تکفارس 

متا نمونه اولیه هدست های واقعیت افزوده خود را به نمایش گذاشت

افشین نوری
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 07:43
هدست واقعیت افزوده متا

متا از سال گذشته تمرکز خود را روی فناوری متاورس گذاشته است و حالا مارک زاکربرگ  مدیرعامل این شرکت نمونه اولیه چندین هدست واقعیت افزوده را به نمایش گذاشته است. هر کدام از این هدست‌ها دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

اولین نمونه از این هدست‌ها، Butterscotch نام دارد که تمرکز آن روی افزایش تعداد پیکسل‌ها برای رسیدن به رزولوشنی در حد چشم انسان است. این نمونه موفق شده به عدد ۵۵ پیکسل در هر درجه دست یابد که این عدد در مورد چشم انسان ۶۰ پیکسل در هر درجه است. با این‌حال،‌ دقت این هدست حدود ۲.۵ برابر هدست Quest 2 است و شما با استفاده از آن قادر به خواندن ریزترین حروف و کلمات خواهید بود. 

هدست واقعیت افزوده متا

هدست دوم، Half Dome نام دارد که هدف آن ثابت نگه داشتن تمرکز ما روی اشیا در زمانیست که نگاه ما از اشیا دور به نزدیک و برعکس تغییر می‌کند. این هدست برای رسیدن به این هدف از فناوری ردیابی چشم و لنزهای با فاصله کانونی متغیر استفاده کرده است. ‌

هدست واقعیت افزوده متا

هدست بعدی، Starbursts است که‌ اولین هدست واقعیت افزوده دنیاست که از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند. با این‌حال، زاکربرگ گفته است که زندگی واقعی ما بسیار روشن‌تر از تصاویر ارائه شده در تلویزیون‌های رده‌بالاست. این هدست قابلیت رسیدن به روشنایی ۲۰ هزار نیت را دارد که عدد واقعا بزرگی است. 

هدست واقعیت افزوده متا

و هدست آخر، Holocake 2 نام دارد که قادر به اجرا بازی‌های واقعیت افروده کامپیوتری است و از طرفی نازک‌تریم و سبک‌ترین هدست ساخت متاست. این شرکت قصد دارد در این هدست از لنز هولوگرافیک نیز استفاده کند که ضخامت آن را به‌مراتب کاهش خواهد داد. 

هدست واقعیت افزوده متا

متا ظاهرا روی دو دسته از هدست‌ها کار می‌کند که یک دسته ارزان‌قیمت خواهند بود و دسته دیگر گران‌قیمت و پیشرفته. به نظر می‌رسد هدست‌های فوق هنوز جای کار زیادی دارند و احتمالا چند سال طول خواهد کشید تا آن‌ها را در بازار ببینیم. ‌متا روی پروژه دیگری به نام Project Cambria  نیز در حال کار است که در واقع نسخه رنگی هدست Quest خواهد بود و‌ احتمالا با قیمتی دو برابر قیمت Quest 2 عرضه خواهد شد. 

هدست واقعیت افزوده متا

نظر شما درباره این هدست‌ها چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید