بریتانیا قرارداد خرید Giphy توسط متا را بعد از ۲ سال باطل کرد - تکفارس 
بریتانیا قرارداد خرید Giphy توسط متا را بعد از ۲ سال باطل کرد - تکفارس 

بریتانیا قرارداد خرید Giphy توسط متا را بعد از ۲ سال باطل کرد

افشین نوری
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 12:59
متا giphy

فیس بوک (متا) سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که قصد خریدن پلتفرم Giphy را به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار دارد و درنهایت موفق به تصاخب این سرویس شد. اما حالا به نظر می‌رسد که این معامله باید طبق رای یک سازمان بریتانیایی لغو شود.

Giphy یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های دنیا برای ساخت ویدیوهای کوتاه و گیف‌ است و فیس بوک اعلام کرده است که پنجاه درصد از ترافیک این پلتفرم مربوط به اپلیکیشن‌های این شرکت است و نیمی از این ۵۰ درصد مربوط به اینستاگرام است.

 در رابطه با این معامله، اداره رقابت بریتانیا (CMA) سال گذشته گفته بود که خرید Giphy توسط فیس بوک به ضرر رقابت سالم بین شبکه‌های اجتماعی تمام شده و همچنین باعث از بین رفتن یکی از پلتفرم‌های خوب بازار تبلیغات شده است.

به همین‌خاطر، فیس بوک سال گذشته به دلیل عدم ارائه اسناد کافی در این زمینه محکوم به پرداخت جریمه ۵۰.۵ میلیون پوندی از طرف CMA شد و حالا این سازمان رای به تخلف متا داده  و‌گفته است که این شرکت باید Giphy را به یک خریدار موردتائید CMA بفروشد. 

در هر حال به نظر می‌رسد که متا با مشکل بزرگی از سوی CMA مواجه شده است و این شرکت هنوز واکنشی نسبت به رای این سازمان نشان نداده است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم اقدام بعدی مدیران متا برای رفع این مانع چه خواهد بود.

منبع: Neowin

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.