گوگل چندین قابلیت یادگیری ماشین به مرورگر کروم اضافه کرد - تکفارس 
گوگل چندین قابلیت یادگیری ماشین به مرورگر کروم اضافه کرد - تکفارس 
گوگل چندین قابلیت یادگیری ماشین به مرورگر کروم اضافه کرد - تکفارس 

گوگل چندین قابلیت یادگیری ماشین به مرورگر کروم اضافه کرد

افشین نوری
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 07:27
گوگل کروم

مرورگرهای وب به همان اندازه که می‌توانند خوب باشند، می‌توانند خطراتی را نیز برای ما در پی داشته باشند. هکرها همیشه به دنبال نفوذ به سیستم ما از طریق مرورگرها هستند و به همین‌خاطر گوگل تصمیم گرفته است تا از فناوری یادگیری ماشین برای افزایش امنیت کروم استفاده کند. 

گوگل گفته است که  چندین قابلیت هوش مصنوعی را به مرورگر خود اضافه می‌کند‌  و همه این قابلیت‌ها مبتنی بر فناوری یادگیری ماشین خواهد بود و همه اطلاعات شما صرفا روی دستگاه خودتان مورد پردازش و آنالیز قرار خواهند گرفت و به جای دیگری منتقل نخواهد شد. 

یکی از این قابلیت‌های هوش مصنوعی به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مرورگر خود را دیگر به سرورهای گوگل نفرستید. برای مثال، در حالیکه دریافت نوتیفیکیشن‌های سایت‌ها جهت اطلاع از جدیدترین محتواهای آن‌ها یک قابلیت بسیار مفید و کاربردی برای اکثر کاربران است، اما این نوتیفیکیشن‌ها ممکن است باعث آزار کاربران شوند و به همین خاطر آن‌ها تصمیم بگیرند که نوتیفیکیشن‌های مذکور را مسدود کنند‌.

گوگل بر اساس این رفتار شما می‌تواند پیش‌بینی کند که در آینده به چه وب‌سایت‌هایی مجوز ارسال نوتیفیکیشن نخواهید داد. حالا در قابلیت جدید کروم، این پیش‌بینی‌ها مستقیما روی دستگاه شما انجام خواهد شد و پردازش آن‌ها به سرورهای گوگل ارسال نخواهد شد. گوگل همچنین یک قابلیت یادگیری ماشین برای کروم ارائه کرده که احتمال شناسایی حملات فیشینگ را دو برابر افزایش خواهد داد. 

این مرورگر همچنین مجهز به یک قابلیت هوش مصنوعی جدید شده است که براساس ترجیهات شما در هنگام وبگردی، زبان‌های موردعلاقه شما را شناسایی کرده و به شما پیشنهاد ترجمه وب‌سایت‌ها را به همان زبان‌ها خواهد داد. این قابلیت باعث خواهد شد تا سرعت شما در هنگام مرور وب‌سایت‌های خارجی افزایش یابد.

قابلیت هوش مصنوعی دیگری که گوگل برای کروم ارائه کرده این است که رفتار ما در هنگام وب‌گردی را به خاطر می‌سپارد و بر اساس آن‌ها نوار ابزار ما را تنظیم می‌کند. مثلا اگر شما جستجوی صوتی را ترجیح می‌دهید یا علاقمند به اشتراک‌گذاری لینک‌ها در هنگام وبگردی هستید، این رفتارها مورد توجه مدل هوش مصنوعی کروم قرار خواهد گرفت و در وبگردی‌های بعدی، به‌طور لحظه‌ای گزینه‌هایی را به شما نمایش خواهد داد که بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشند. برای مثال، دکمه‌ای برای اشتراک‌گذاری لینک‌ها یا جستجوی صوتی به شما نمایش داده خواهد شد. 

مطمئنا همه این قابلیت‌ها باعث خواهند شد تا کروم نسبت به سایر مرورگرها مزیت‌های بیشتری پیدا کند و نظر کاربران را بیشتر به خود جلب کند.

متبه: PhoneArena  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید