مرورگر سافاری توانست گوگل کروم را در آمریکای شمالی شکست دهد - تکفارس 
مرورگر سافاری توانست گوگل کروم را در آمریکای شمالی شکست دهد - تکفارس 

مرورگر سافاری توانست گوگل کروم را در آمریکای شمالی شکست دهد

افشین نوری
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - 19:13
سافاری

مرورگر سافاری توانسته در منطقه آمریکای شمالی مرورگر کروم را شکست دهد و در صدر قرار بگیرد. به گزارش Bankless Times مرورگر اپل ۵۰ درصد بازار آمریکای شمالی را از آن خود کرده است در حالیکه کروم ۴۳.۹۱ درصد از بازار را در اختیار دارد.

طبق این گزارش، مرورگر سامسونگ فقط ۳.۹۴ درصد از سهم بازار آمریکای شمالی و فایرفاکس ۱.۲۲ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. اپرا و اج نیز به‌ترتیب با ۰.۴۵ و ۰.۲۳ درصد در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

سافاری

مدیر ارشد اجرایی BanklessTimes گفته است که دلیل موفقیت سافاری در آمریکای شمالی تلاش اپل برای هماهنگ کردن این مرورگر با نیازهای کاربران بوده است که این کار را از طریق ارائه قابلیت‌های متنوع برآورده کرده است.

یکی از قابلیت‌های خوب سافاری امنیت بالای آن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی که اطلاعات آن‌ها را رهگیری می‌کنند مسدود کنند. این قابلیت جلوی جمع‌آوری اطلاعات توسط شرکت‌هایی مثل فیس بوک و گوگل را می‌گیرد. این شرکت‌ها اطلاعات کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

سازگاری سافاری با آیفون و آیپد اپل نیز یکی از مزیت‌های آن است و از آنجائیکه مشتریان آمریکای شمالی اکثرا محصولات اپل را خریداری می‌کنند بنابراین طبیعی است که میزان استفاده از این مرورگر در آن منطقه بیشتر باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های سافاری، سرعت بالای آن در مقایسه با سایر مرورگرهاست. این مرورگر حافظه کمتری مصرف می‌کند و عملکرد دستگاه شما را کند نمی‌کند. این مرورگر همچنین قابلیت همگام‌سازی با آی‌کلود اپل را دارد که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

البته در سطح جهانی، کروم همچنان پراستفاده‌ترین مرورگر است و ۵۱ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. سهم سافاری نیز ۳۳ درصد و سهم اج مایکروسافت ۵.۶۶ درصد است.

به نظر می‌رسد رقابت در بازار مرورگرها هر روز در حال شدیدتر شدن است و باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام شرکت‌ها عملکرد موفق‌تری در این بازار خواهند داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.