۷۵ درصد از وب سایت های فیشینگ از سیستم دفاعی مرورگر کروم عبور می کنند - تکفارس 
۷۵ درصد از وب سایت های فیشینگ از سیستم دفاعی مرورگر کروم عبور می کنند - تکفارس 
۷۵ درصد از وب سایت های فیشینگ از سیستم دفاعی مرورگر کروم عبور می کنند - تکفارس 

۷۵ درصد از وب سایت های فیشینگ از سیستم دفاعی مرورگر کروم عبور می کنند

مهدی حلوائی
۷ خرداد ۱۴۰۱ - 08:15
حملات فیشینگ

شرکت تحقیقاتی Which در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که مرورگر گوگل کروم توانایی شناسایی اکثر وب‌سایت‌های فیشینگ را ندارد. این شرکت با بررسی ۸۰۰ وب‌سایت فیشینگ متوجه شده که کروم تنها ۲۸ درصد از این وب‌سایت‌ها را در ویندوز و ۲۵ درصد آن‌ها را در مک شناسایی می‌کند و این در حالی است که مرورگر فایرفاکس در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک از ورود کاربران به ۸۵ و ۷۸ درصد از وب‌سایت‌های فیشینگ جلوگیری کرده است.

گوگل نتایج تحقیقات شرکت Which را نادرست خوانده و اعلام کرده است که این شرکت سال‌ها در ساخت استانداردهای ضد فیشینگ به شرکت‌های دیگر کمک کرده و حتی مرورگر فایرفاکس نیز برای جلوگیری از حملات فیشینگ از API “جست‌وجوی امن” این شرکت استفاده کرده است. به‌ادعای گوگل، احتمال تفاوت میزان امنیت دو مرورگری که از یک فناوی برای مقابله با سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کنند، بسیار کم است و همین موضوع نتایج تحقیقات شرکت Which را زیر سوال می‌برد.

حملات فیشینگ معمولاً از طریق ارسال ایمیل و یا پیام به کاربران انجام می‌شود. این پیام‌ها دارای لینک‌هایی هستند که کاربران با انتخاب آن‌ها به وب‌سایت‌های مورد نظر هکرها انتقال داده می‌شوند. چنین ایمیل‌هایی معمولاً دارای غلط‌های املایی و گرامری هستند و یا URL آن‌ها مشکوک است و کاربران می‌توانند با بازنکردن لینک‌های موجود در آن‌ها از این نوع از حملات سایبری جلوگیری کنند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید