۵ دلیل که جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است - تکفارس 
۵ دلیل که جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است - تکفارس 
۵ دلیل که جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است - تکفارس 

۵ دلیل که جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است

مهدی ملکی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - 09:48
چرا جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است؟

بازی‌های ابری طی چند سال گذشته رشد کرده و در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. این جریان ایکس باکس کلاود گیمینگ، گوگل استیدیا و آمازون لونا را برای ما به ارمغان آورده است. اما یک گزینه دیگر هم در این بین قرار دارد که با دلایلی کاملاً منطقی، بالاتر از سایرین می‌ایستد: جی‌فورس ناو (GeForce NOW) شرکت انویدیا.

ما در این مقاله پنج دلیل برتری جی‌فورس ناو به سایر سرویس‌های بازی‌های ابری را بازگو خواهیم کرد. اگر به کلاود گیمینگ ایکس باکس چشم دوخته‌اید یا منتظر هستید سونی حرکت بزرگ بعدی با سرویس پلی استیشن ناو را آغاز کند، اکنون زمان خوبی است تا ببینید جی‌فورس ناو چطور این کار را همین حالا هم انجام داده است.

قدرت گرافیکی برتر در تمام صنعت

چرا جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است؟

جی‌فورس ناو به قوی‌ترین سخت‌افزاری که می‌توان با پول آن را تهیه کرد مجهز است، آن هم نه تنها در سرویس‌های ابری بلکه حتی در میان رایانه‌های شخصی تجاری. شما با تهیه اشتراک بالارده این سرویس، اولویت آن را روی یک RTX 3080 قرار می‌دهید که می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت اولترا (Ultra) به صورت ۱۴۴۰p/120 FPS یا ۴K/60 FPS روی رایانه‌های شخصی یا حتی مک‌ها اجرا کند.

حتی اولویت پایه اشتراک پایه جی‌فورس ناو یا حالت رایگان آن به اندازه‌ای خوب است که می‌تواند امکان تجربه ۱۰۸۰p/60 FPS بازی‌ها را فراهم کند. اگرچه این مورد چندان چشم‌گیر نیست اما در اکثر اوقات با کیفیت خروجی حالت رایگان سرویس‌های ایکس باکس کلاود گیمینگ، آمازون لونا و گوگل استیدیا برابری کرده یا از آن‌ها فراتر هم می‌رود. اشتراک استیدیا پرو از معدود گزینه‌هایی است که در صورت بهینه بودن بازی، می‌تواند آن را با تنظیمات رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ اجرا کند.

در نهایت RTX 3080 و اولویت‌های جی‌فورس ناو همراه با ویژگی‌های ری تریسینگ در دسترس قرار می‌گیرند؛ قابلیتی که خارج از اشتراک استریم بازی‌های انویدیا تنها در ایکس باکس کلاود گیمینگ پیدا می‌شود.

کتابخانه بزرگ بازی‌ها

چرا جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است؟

عملکرد به تنهایی کافی است تا جی‌فورس ناو را از سایر رقبا جلوتر در نظر بگیریم اما باید به این ترکیب، بزرگ‌ترین کتابخانه بازی‌های کلاود را هم اضافه کنیم تا سرویس مذکور وارد کلاس کیفی دیگری شود. جی‌فورس ناو تا می ۲۰۲۲ میلادی رسماً از بیش از ۱۳۰۰ عنوان پشتیبانی می‌کند که تجربه ۱۱۸ عدد از آن‌ها رایگان است.

قسمت خوب ماجرا این‌جاست که تمام این بازی‌ها مستقیماً از طریق فروشگاه آنلاین رایانه شخصی محبوب شما از جمله استیم، اپیک گیمز استور، یوبی‌سافت کانکت و EA اوریجین وارد این سرویس می‌شوند.

این به آن معناست که بیشتر بازی‌هایی که همین حالا در حساب کاربری خود دارید، از طریق جی‌فورس ناو بدون نیاز به خرید مجدد (مثل چیزی که در استیدیا شاهدش هستیم) یا سابسکرایب (مانند ایکس باکس کلاود گیمینگ یا لونا)، برای استریم در دسترس هستند. علاوه بر این شما می‌توانید از فایل‌های سیو موجود در سرویسی مانند استیم کلاود هم استفاده کنید.

جی‌فورس ناو همچنین اولین پلتفرم مطرح بازی‌های ابری است که از یک اثر انحصاری استودیوهای پلی استیشن یعنی God of War پشتیبانی می‌کند.

ردپای جهانی

چرا جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است؟

امکان تجربه بازی‌های متنوع روی یک سخت‌افزار قدرتمند تنها زمانی کارآمد است که شما در واقع به آن دسترسی داشته باشید. جی‌فورس ناو به واسطه حضور رسمی در ۶۰ منطقه از جهان و همکاری تجاری در ۱۰ ناحیه، بزرگ‌ترین زیرساخت موجود سرویس‌های ابری بازی‌های ویدیویی را در سراسر جهان در اختیار دارد.

ایکس باکس کلاود گیمینگ با ۲۶ منطقه پشتیبانی شده رسمی از این حیث در مقاوم دوم قرار می‌گیرد. پس از آن استیدیا را داریم که با پشتیبانی رسمی از ۲۲ منطقه، رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. در نهایت هم با لونا مواجه هستیم که رسماً فقط به سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا سرویس‌دهی می‌کند.

به شکل خلاصه، جی‌فورس ناو گسترده‌ترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی در دسترس روی سیاره است. البته باید خاطر نشان کنیم که پلن مجهز به RTX 3080 در تمام مناطق پشتیبانی شده این سرویس در دسترس نیست.

تجربه بازی‌های رایانه شخصی روی تمام دستگاه‌ها

چرا جی‌فورس ناو بهترین سرویس ابری بازی‌های ویدیویی است؟

در حالی که پشتیبانی از دستگاه‌های چندگانه در زمینه بازی‌های ابری چیز جدیدی نیست اما باید اشاره کنیم که جی‌فورس ناو تنها سرویسی است که امکان تجربه بیشترین بازی‌ها روی قوی‌ترین سخت‌افزار و وسیع‌ترین پشتیبانی از مناطق مختلف را به دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

تا به حال جی‌فورس ناو روی مرورگرها و همچنین اپلیکیشن‌های بومی ویندوز و مک او اس اجرا می‌شود. همچنین برای تجربه بازی‌ها حین حرکت، اپلیکیشن این سرویس برای دستگاه‌های اندروید، آیفون و آیپد هم در دسترس قرار دارد.

برخی تلویزیون‌های اندرویدی مانند کروم کست همراه با تلویزیون‌های گوگل تی‌وی و انویدیا شیلد تی‌وی نیز می‌توانند از اپلیکیشن رسمی GFN (مخفف GeForce NOW) استفاده کنند. شما می‌توانید نسخه مخصوص اپلیکیشن این تلویزیون‌ها را از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

کاربران حتی می‌توانند از طریق مرورگر کروم موجود روی کروم‌بوک‌ها یا مرورگر اج یک کنسول ایکس باکس، از استریم بازی‌های موجود در جی‌فورس ناو لذت ببرند.

بنابراین چه می‌خواهید روی رایانه شخصی بازی کنید یا قصد دارید روی تخت مشغول تجربه بازی‌ها شوید، جی‌فورس ناو این اجازه را به شما می‌دهد.

کمترین تاخیر

یکی از بزرگ‌ترین مسائل بازی‌های ابری، تاخیر است، زیرا برخلاف بازی‌های بومی که مستقیماً روی سخت‌افزار دستگاه خود شما اجرا می‌شوند، بازی‌های ابری محتاج حلقه‌ای متوالی از داده‌ها هستند که بین دستگاه مقصد و سرور مبدا جریان دارند. تنها اختلالی کوچک در این اتصال موجع به ایجاد تاخیر در گیم‌پلی، مشکل گرافیکی و حتی در برخی موارد خاص، اتمام نشست شود.

هر یک از پلتفرم‌های بازی‌های ابری به شیوه منحصر به فردی با مسئله تاخیر کنار می‌آیند. استیدیا و لونا هر دو از کنترلرهای وای فایی که مستقیماً به سرور استریم کننده بازی متصل می‌شوند برای کاهش لگ و ایجاد تجربه کاربری باثبات بهره می‌گیرند. ایکس باکس کلاود گیمینگ در عوض از کنترلرهای استاندارد بلوتوث یا حتی سیمی همین برند کمک می‌گیرد که آمار نتایج خوبی را در پس آن نشان نمی‌دهند.

در نهایت جی‌فورس ناو را داریم که از هر دو دسته کنترلرها، موس‌ها و صفحه کلیدهای سیمی و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. در تجربه منبع این مقاله، جی‌فورس ناو در مقایسه با چند سرویس دیگر، با آمار ۱۸-۲۸ میلی‌ثانیه، کمترین تاخیر را ثبت کرده است.

با این حال تجربه شما روی هر سرویس شاید براساس اتصال اینترنت، منطقه و فاصله از نزدیک‌ترین سرور ابری، متفاوت باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید