گوگل ویژگی خلاصه سازی را برای اسناد معرفی کرد - تکفارس 
گوگل ویژگی خلاصه سازی را برای اسناد معرفی کرد - تکفارس 
گوگل ویژگی خلاصه سازی را برای اسناد معرفی کرد - تکفارس 

گوگل ویژگی خلاصه سازی را برای اسناد معرفی کرد

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 23:06
گوگل I/O 2022

گوگل در رویداد اخیر I/O 2022 ویژگی خلاصه‌سازی جدیدی را معرفی کرده که درون داکس (Docs) قرار گرفته و همان‌طور که از نام آن انتظار می‌رود، خلاصه‌ای مفید از اسناد می‌سازد.

طبق گفته مدیر عامل اجرایی گوگل، سوندار پیچای (Sundar Pachai) این یک پیشرفت بسیار بزرگ در حوزه پردازش زبان طبیعی، فشرده‌سازی اطلاعات و همچنین تولید زبان است. داکس به لطف این قابلیت می‌تواند فایل متنی شما را تجزیه و تحلیل کرده، مهم‌ترین بخش‌های آن را بیرون کشیده و یک خلاصه منسجم از آن تولید کند.

این ویژگی می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و به این ترتیب، نیازی نباشد که اسناد طولانی را کامل بخوانید. در بدترین حالت، ویژگی جاه‌طلبانه گوگل می‌تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که آیا باید کل متن را بخوانید یا خیر.

داکس، اولین محصول گوگل ورک‌اسپیس است که این ویژگی را دریافت خواهد کرد. با این وجود، خلاصه‌سازی، در آینده در سرویس‌های دیگر گوگل از جمله گوگل چت هم به کار گرفته خواهد شد و انتظار می‌رود که حداقل این سرویس، طی چند ماه آینده میزبان این فناوری باشد.

گوگل I/O 2022

با این حساب، شما به زودی می‌توانید اپلیکیشن چت را باز کرده و خلاصه‌ای از تمام مواردی که پیش‌تر برای شما ارسال شده‌اند، مشاهده کنید. همچنین برنامه‌هایی هم برای اضافه شدن خلاصه‌سازی به گوگل میت وجود دارد. سودمندی این قابلیت در سرویس‌های مذکور تا حد زیادی به قدرت تشخیص هوش مصنوعی گوگل در جزئیات مرتبط وابسته است. البته ناگفته نماند اگر هم شرکتی قادر به انجام این کار باشد، احتمالاً گوگل خواهد بود.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید