جست و جوی چندگانه گوگل بیشتر به فیلم های علمی تخیلی شبیه می شود - تکفارس 
جست و جوی چندگانه گوگل بیشتر به فیلم های علمی تخیلی شبیه می شود - تکفارس 

جست و جوی چندگانه گوگل بیشتر به فیلم های علمی تخیلی شبیه می شود

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:44
گوگل I/O 2022

سرچ یا جست و جو (Search) اولین محصول گوگل در زمان تاسیس آن در سال ۱۹۹۸ بود و اکنون نیز با توجه به این که میلیاردها نفر روزانه، موضوعات بسیاری را در آن جست و جو می‌کنند، پراستفاده‌ترین محصول آن باقی مانده است.

بنابراین عجیب نیست که گوگل تمایل دارد آن را روز به روز بهتر کند. به همین منظور، گوگل دقایقی پیش در رویداد I/O 2022، جدیدترین تغییرات روی داده در ویژگی اخیر این سرویس یعنی جست و جوی چندگانه را معرفی کرد که باعث بهتر شدن تجربه کاربران در جست و جو و خرید آنلاین می‌شود.

دقیق‌تر، نزدیک به یک ماه پیش، گوگل مفهوم جست و جوی چندگانه را به کاربران معرفی کرد. در این ویژگی جدید، شما می‌توانید با استفاده از ویژگی لنز (Lens) که یک ابزار تشخیص محتوای تصاویر است، نه تنها از این طریق به جست و جوی آن بپردازید بلکه محتوای بیشتری را هم که خواهانش هستید، در همین بخش اضافه کنید.

گوگل I/O 2022

این ویژگی جدید، جست و جوی شما را به مسیر صحیحی هدایت می‌کند. در حالی که قابلیت مذکور هنوز در اختیار همه کاربران قرار نگرفته است، اما طبق ادعای گوگل در I/O 2022، بهبودهای زیادی را شامل شده است.

جست و جوی چندگانه محلی

مفهوم جست و جوی چندگانه، ابتدا برای فراهم کردن امکان اشاره مجازی به چیزی خاص معرفی شد. در این مفهوم، مهم این بود که شما بتوانید یک محصول را از فروشگاه‌های اطراف تهیه کرده یا آن را مشاهده کنید، نه این که از طریق لینک ارسال شده، دست به خرید آنلاین آن بزنید. اگرچه خرید آنلاین اکنون از هر زمان دیگری در تاریخ، محبوب‌تر است اما شاید شما بخواید چیزی را از نزدیک ببینید و امتحان کنید. بنابراین ایده پشت Lens همین است.

گوگل I/O 2022

حین استفاده از جست و جوی چندگانه، شما قادر به جست و جوی اطلاعات محلی در دسته‌بندی عظیم میلیون‌ها کسب و کار کشف شده توسط گوگل هستید. بعد از اسکن یک تصویر یا اسکرین شات که حاوی چیزی است که می‌خواهید، می‌توانید با اضافه کردن محتوای متنی به آن، از گوگل درخواست کنید به دنبال آن در کسب و کارهای فیزیکی نزدیک شما بگردد.

این ویژگی برای زمانی که می‌خواهید به دنبال یک لباس یا کت و شلوار خاصی بگردید و در عین حال، آن را پیش از خریداری امتحان کنید، فوق‌العاده است. همین سناریو برای یک وعده غذایی یا دسر نیز صدق می‌کند. اکنون شما می‌توانید از لنز برای پیدا کردن مکان ارائه چنین خدماتی در اطراف خود استفاده کنید.

تشخیص و یافتن اشیا

در حال حاضر می‌توانید با استفاده از جست و جوی لنز یک شی مشخص را در یک قابل تشخیص داده و از گوگل بخواهید که در اینترنت به دنبال آن بگردد. در حالی که هم ویژگی جست و جوی چندگانه و هم امکان یافتن موارد این چنینی در مناطق محلی بسیار مفید و سومند است، اما شما پیش‌تر باید هر شی و سوژه را مجزا و یک به یک اسکن می‌کردید.

به خوبی مشخص است که اسکن مجزای هر سوژه چقدر زود خسته کننده می‌شود. به همین خاطر است که گوگل وجه جدیدی را به جست و جوی چندگانه خود جهت کاوش صحنه می‌افزاید. کاوش صحنه (Scene Exploration) اجازه خواهد داد که دوربین را در فاصله عریض‌تری قرار داده و چندین شی را در آن‌واحد در یک قاب اسکن کنید.

گوگل I/O 2022

یک نمونه که گوگل از آن برای مثال استفاده کرده، خریداری یک شکلات برای یک دوست است. فرض کنید یک قفسه شکلات رو به روی شماست ولی مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید؛ چاره چیست؟ کل قفسه را اسکن کنید تا جزئیات هر شکلات را یافته و در نهایت بهترین گزینه را برگزینید.

جست و جوی محلی چندگانه مدتی بعد در سال جاری میلادی به زبان انگلیسی در دسترس قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود که از سال ۲۰۲۳ به بعد، در سایر زبان‌ها نیز عرضه شود. گوگل هنوز زمان عرضه ویژگی کاوش صحنه را اعلام نکرده اما باید امیدوار بود که به زودی در دسترس قرار گیرد.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید