گوگل ترنسلیت به ۲۴ زبان جدید مجهز می شود - تکفارس 
گوگل ترنسلیت به ۲۴ زبان جدید مجهز می شود - تکفارس 

گوگل ترنسلیت به ۲۴ زبان جدید مجهز می شود

مهدی ملکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:10
گوگل I/O 2022

گوگل دقایقی پیش طی کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به I/O 2022 تایید کرد که شاهد برخی بهبودها در سرویس ترنسلیت این شرکت از جمله اضافه شدن ۲۴ زبان جدید خواهیم بود.

این موارد، رایج‌ترین زبان‌های جهان نیستند اما میلیون‌ها نفر سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال، زبان بوجپوری در فهرست زبان‌های اضافه شده قرار دارد. این زبان در شمال هند، نپال و فیجی تلکم می‌شود. طبق سرشماری سال ۲۰۱۱ هند، ۵۱ میلیون نفر از این زبان استفاده می‌کنند.

طبق تحقیقات گوگل، سانسکریت با ۲۰ هزار گوینده، کم‌استفاده‌ترین زبان در هند تلقی می‌شود که با این حال، به سرویس ترجمه این شرکت اضافه شده است. این زبان‌ها، اولین موارد این‌چنینی گوگل ترنسلیت هستند که صرفاً با استفاده از فناوری یادگیری ماشین تحت نام Zero-Shot Machine Translation توسعه یافته‌اند.

این فناوری می‌تواند کلمات را از یک زبان به زبانی دیگر، بدون دیدن هیچ‌گونه مثال و نمونه‌ای ترجمه کند. گوگل جزئیات نحوه کار این فناوری را به اشتراک نگذاشته است اما این غول فناوری از سال ۲۰۱۶ درباره آن صحبت می‌کند.

افزون بر این فناوری، گوگل از افراد بومی و زبان‌شناسان زیادی برای بهبود زبان‌های موجود نیز کمک گرفته است. همان‌طور که گوگل می‌گوید، اگرچه این فناوری قابل ملاحظه است، اما بی‌نقص نیست. زبان‌هایی که در زیر خواهید دید، برخی از محبوب‌ترین زبان‌های واجد شرایط و در نتیجه، اضافه شده به این سرویس هستند:

  • آسامی – مورد استفاده توسط ۲۵ میلیون نفر در شمال هند
  • آیمارا – مورد استفاده توسط ۲ میلیون نفر در شیلی و پرو
  • بامبارا – مورد استفاده توسط ۱۴ میلیون نفر
  • بوجپوری مورد استفاده توسط ۵۰ میلیون نفر در شمال هند، نپال و فیجی

شما می‌توانید فهرست کامل زبان‌های اضافه شده به گوگل ترنسلیت را از منبع این خبر در زیر مشاهده کنید. لازم به ذکر است هنوز مشخص نیست چه زمانی این زبان‌ها در دسترس همه قرار خواهند گرفت اما گویا به زودی در تاریخی دیگر این اتفاق رخ می‌دهد.

منبع: Android Police

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید