محدود کننده استخراج رمزارز کارت های انویدیا دور زده شد - تکفارس 
محدود کننده استخراج رمزارز کارت های انویدیا دور زده شد - تکفارس 
محدود کننده استخراج رمزارز کارت های انویدیا دور زده شد - تکفارس 

محدود کننده استخراج رمزارز کارت های انویدیا دور زده شد

مهدی حلوائی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 22:01
انویدیا رمزارز

نرم افزار استخراج رمزارز شرکت NiveHash به‌تازگی قابلیت دورزدن کامل محدودکننده‌ی LHR کارت‌های سری امپر انویدیا را دریافت کرده و حالا ماینرها می‌توانند از تمام توانایی این کارت‌ها برای استخراج رمزارز استفاده کنند. با این وجود، قرار است که به‌زودی الگوریتم اتریوم به اثبات سهام (POS) تغییر پیدا کند و همین موضوع باعث کاهش استفاده از کارت‌های گرافیک برای استخراج رمزارز خواهد شد.

مطالب مرتبط:

انویدیا حدود یک سال پیش نسخه‌ی LHR کارت‌های سری RTX 3000 را روانه‌ی بازار کرد که عملکرد آن‌ها برای استخراج اتریوم و دیگر رمزارزهای قابل استخراج با کارت گرافیک به‌شدت ضعیف شده بود. از آن زمان بسیاری از ماینرها سعی داشتند تا این محدودیت را دور بزنند و برخی از آن‌ها تا حدودی در این کار موفق بودند. همچنین حدود یک ماه پیش نرم افزای به بازار عرضه شد بود که وعده‌ی بازگرداندن توانایی استخراج رمزارز به این کارت‌ها را می‌داد اما در نهایت مشخص شد که این اپلیکیشن در واقع یک بدافزار بوده است.

انویدیا رمزارز

امروز شرکت NiceHash، که در زمینه‌ی تولید نرم افزارهای ماینینگ فعالیت دارد، اعلام کرد که موفق شده تا محدودکننده‌ی انویدیا را به‌طور کامل دور زده و از تمام پتانسیل کارت‌های این شرکت برای استخراج رمزارز استفاده کند. بسیاری از خبرگزاری‌ها نیز نسخه‌ی جدید نرم افزار QuickMiner را مورد آزمایش قرار داده و این موضوع را تایید کرده‌اند. برای مثال، نرخ هش کارت RTX 3080 Ti حالا از ۸۰ به بالای ۱۱۰ افزایش پیدا کرده است.

انویدیا رمزارز

در حال حاضر این نسخه از نرم افزار QuickMiner تنها در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا بوده و فقط از الگوریتم Ethash پشتیبانی می‌کند. این نرم‌ افزار همچنین در حال حاضر با کارت‌های RTX 3050 و RTX 3080 12GB هماهنگ نیست چرا که این کارت‌ها از الگوریتم LHR جدیدی بهره می‌برند. با توجه به وضعیت فعلی بازار رمزارزها و بهبود موجودی و قیمت کارت‌های گرافیک، انتظار می‌رود که این خبر تاثیری چندانی بر بازار این محصولات نداشته باشد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید