درآمد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است - تکفارس 
درآمد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است - تکفارس 
درآمد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است - تکفارس 

درآمد اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است

مهدی حلوائی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 08:30
اپل

اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۲ میلادی موفق به ثبت رکورد جدیدی از نظر درآمد شد که بخش بزرگی از آن به ‌لطف فروش گوشی‌های آیفون و رایانه‌های مک‌ بوده است. با این وجود، تبلت‌های سری آیپد به علت مشکلات کمبود تراشه و موجودی کم نتوانستند عملکرد قابل قبولی را در این بازه‌ی زمانی از خود به جا بگذارند.

مطالب مرتبط:

اپل به‌تازگی گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۲، که شامل ماه‌های ژانویه، فوریه و مارچ می‌شود را منتشر کرده است. این گزارش به عملکرد فوق‌العاده و بالاتر از حد انتظار اپل در بخش‌ درآمدزایی و سود خالص اشاره دارد. این غول فناوری آمریکایی موفق شد تا در بازه‌‌ی زمانی مذکور به درآمد ۹۷.۳ میلیارد دلار و سود ۲۵ میلیارد دلار دست پیدا کند که رشد ۹ درصدی آن نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

اپل

گوشی‌های سری آیفون کماکان بیشترین سود را برای اپل به همراه داشته‌اند. این شرکت موفق شد تا از طریق فروش گوشی‌های خود به درآمد ۵۰.۶ میلیارد دلار (رشد ۵.۵ درصدی نسبت به سال گذشته) دست پیدا کنید. همچنین مک‌ها و گجت‌های پوشیدنی اپل نیز به ترتیب ۱۰.۴ میلیارد دلار (رشد ۱۴.۳ درصد) و ۸.۸ میلیارد دلار (رشد ۱۲.۲ درصد) درآمد را برای این شرکت به همراه داشته‌اند.

همچنین بخش سرویس‌های اپل نیز به رکورد درآمد ۱۹.۸ میلیارد دلاری دست پیدا کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ رشدی ۱۷.۲ داشته‌اند. لیست سرویس‌های اپل شامل اپ استور، آی‌کلود، اپل موزیک و اپل تی وی پلاس می‌شود. با این وجود، فروش تبلت‌های آیپد با افتی ۲.۲ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ به ۷.۶ میلیارد دلار رسید. تیم کوک، مدیر عامل اپل، مشکلات کمبود تراشه را علت اصلی این موضوع اعلام کرده است. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که عملکرد اپل در دوران پساکرونا به چه صورت خواهد بود.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید