گوگل امکان حذف آدرس و شماره موبایل از نتایج جست و جوها را فراهم کرد - تکفارس 
گوگل امکان حذف آدرس و شماره موبایل از نتایج جست و جوها را فراهم کرد - تکفارس 
گوگل امکان حذف آدرس و شماره موبایل از نتایج جست و جوها را فراهم کرد - تکفارس 

گوگل امکان حذف آدرس و شماره موبایل از نتایج جست و جوها را فراهم کرد

مهدی حلوائی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 19:30
گوگل

موتور جست‌وجوی گوگل علی‌رغم نکات مثبت زیاد، برخی نکت منفی را نیز به همراه دارد. برای مثال کاربران این موتور جست‌وجو می‌توانند به‌سادگی به آدرس محل سکونت، شماره موبایل و دیگر اطلاعات شخصی مهم دیگر شما دست پیدا کنند. حالا گوگل قابلیتی را به موتور جست‌وجوی خود اضافه کرده که امکان درخواست حذف اطلاعات شخصی از نتایج جست‌وجوها را فراهم می‌کند.

گوگل امروز در خبری اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند علاوه بر اطلاعات حساب و کارت بانکی، اطلاعات دیگری مانند شماره موبایل، آدرس ایمیل و یا آدرس محل سکونت خود را از نتایج جست‌وجوها حذف کنند. این پایان کار نبوده و گوگل حالا اجازه‌ی حذف اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری از جست‌وجوها را نیز به کاربران داده است. با این وجود، فرآیند انجام این کار کمی زمان‌بر بوده و کاربران ابتدا باید برای حذف اطلاعات خصوصی خود، درخواستی را برای گوگل ارسال کنند.

پس از ارسال این درخواست، گوگل ابتدا تمام محتواهای صفحه‌ای که اطلاعات کاربران در آن به نمایش درمی‌آید را ارزیابی کرده تا از محدودنشدن اطلاعات مفیدی مانند مقاله‌های خبری اطمینان حاصل کند. گوگل همچنین محتواهایی که به عنوان مدرک در وب‌سایت‌های دولتی و رسمی ثبت شده‌اند را حذف نمی‌کند. توجه داشته باشید که حذف اطلاعات شخصی از نتایج موتور جست‌وجوی گوگل به معنای حذف کامل آن‌ها از اینترنت نیست و به‌گفته‌ی گوگل، کاربران برای این کار باید درخواست خود را با مدیران وب‌سایت‌های مورد نظر در میان بگذارند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید