مایکروسافت دامنه هکرهای روسی را از کار انداخت - تکفارس 
مایکروسافت دامنه هکرهای روسی را از کار انداخت - تکفارس 
مایکروسافت دامنه هکرهای روسی را از کار انداخت - تکفارس 

مایکروسافت دامنه هکرهای روسی را از کار انداخت

مهدی حلوائی
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - 09:23
مایکروسافت

مایکروسافت روز گذشته در خبری اعلام کرد که ۷ دامنه‌ی مرتبط با گروه هکری Strontium، که با آژانس امنیتی کشور روسیه همکاری می‌کند، را از کار انداخته است. بر اساس گزارش مایکروسافت، هکرهای روسی با استفاده از این دامنه‌ها خبرگزاری‌های کشور اوکراین و همچنین سازمان‌های دولتی واقع در ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا را مورد هدف قرار داده‌اند.

مایکروسافت در تاریخ ۶ آپریل مجوز کنترل این دامنه‌ها را از دادگاه دریافت کرد و سپس آن‌ها را به سروری که توسط متخصصین امنیت سایبری کنترل می‌شود منتقل کرد. این شرکت در گذشته نیز بیش از ۱۰۰ دامنه‌ی مرتبط با گروه هکری Strontium را از کار انداخته بود. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که این گروه هکری قصد داشت تا با کنترل سیستم‌های هدف، از حمله‌ی روسیه به اوکراین پشتیبانی تاکتیکی کند.

حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین باعث افزایش چشمگیر حملات سایبری توسط گروه‌های مختلف شده است. گوگل در ماه گذشته اعلام کرد که گروه Strontium و گروه هکری بلاروسی Ghostwriter یک حمله‌ی فیشینگ را علیه مقامات اوکراینی و اعضای ارتش لهستان ترتیب داده‌اند. هکرهای روسی همچنین پیمانکارهای وزارت دفاع آمریکا را نیز مورد هدف قرار داده بودند اما هنوز مشخص نیست که کدام گروه مسئول این حمله بوده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید