ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته شد - تکفارس 
ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته شد - تکفارس 
ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته شد - تکفارس 

ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد در جهان شناخته شد

مهدی حلوائی
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - 09:48
ایلان ماسک

ایلان ماسک، مغز متفکر تسلا و اسپیس ایکس، نامی است که به لطف پیشرفت‌های قابل توجه شرکت‌های او در حوزه‌ی فناوری مکرراً آن را می‌شنویم. بدون شک ماسک یکی از تاثیرگذارترین افراد حال حاضر در جهان است و حالا مجله‌ی فوربز او را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی کرده است.

بر اساس لیست منتشرشده از سوی فوربز، ماسک با عبور از جف بزوس، موسس شرکت آمازون، به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شده است. این اولین بار در چهار سال اخیر است که بزوس جایگاه اول لیست ثروتمندترین افراد جهان را از دست می‌دهد. بر اساس این لیست، ارزش دارایی‌های ایلان ماسک در ماه مارچ برابر با ۲۱۹ میلیارد دلار بوده و او موفق شده تا در طی یک سال گذشته مبلغ ۶۸ میلیارد دلار را به ثروت خود اضافه کند. علت اصلی این موضوع نیز رشد ۳۳ درصدی سهام تسلا و افت ۳ درصدی سهام آمازون بوده است.

جف بزوس

در همین حال، مجموع ارزش دارایی تمام میلیاردرهای لیست فوربز برابر با ۱۲.۷ تریلیون دلار است که نسبت ۱۳.۱ تریلیون دلار سال گذشته کمتر است. همچنین حدود ۲۳۶ نفر توسط مجله‌ی فوربز برای اولین بار به عنوان میلیاردر شناخته شدند که از میان آن‌ها می‌توان به پیتر جکسون، خالق سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، و ریانا، خواننده‌ی مشهور پاپ، اشاره کرد. لیست برخی از نام‌های آشنای ثروتمندترین افراد جهان به شرح زیر است:

۱. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، با ثروت ۲۱۹ میلیارد دلار

۲. جف بزوس، مدیر عامل سابق آمازون، با ثروت ۱۷۱ میلیارد دلار

۴. بیل گیتس، مدیر عامل سابق مایکروسافت، با ثروت ۱۲۹ میلیارد دلار

۶. لری پیج، هم‌بنیان‌گذار گوگل، با ثروت ۱۱۱ میلیارد دلار

۱۰. موکش امبانی، مدیر عامل شرکت ریلاینس اینداستریز، با ثروت ۹۰.۷ میلیارد دلار

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید