نتیجه نظرسنجی سرعت شارژ مطلوب کاربران مشخص شد - تکفارس 
نتیجه نظرسنجی سرعت شارژ مطلوب کاربران مشخص شد - تکفارس 
نتیجه نظرسنجی سرعت شارژ مطلوب کاربران مشخص شد - تکفارس 

نتیجه نظرسنجی سرعت شارژ مطلوب کاربران مشخص شد

سپهر بندزر
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - 21:42
شارژ گوشی‌

شارژ سریع و سرعت شارژ یکی از ویژگی‌های مهم و مدنظر کاربران در خرید گوشی‌های هوشمند هستند که با پیشرفت این فناوری سرعت شارژ نیز افزایش پیدا می‌یابد. با اینکه شارژ سریع در بسیاری از گوشی‌های هوشمند ارائه شده، اما برخی از کاربران به شارژرهایی با سرعت پایین عادت دارند تا گوشی خود را شب‌ها شارژ کنند و صبح از آن استفاده کنند.

در فهرست مربوطه از کاربران پرسیده شده که می‌خواهند گوشی‌هایشان با چه سرعتی شارژ شود؟ اکثر کاربران به دنبال خرید گوشی‌هایی در محدوده ۲۵ تا ۳۳ وات هستند که به شکل قابل قبولی شارژ می‌شوند و هیچ‌گونه ایرادی ندارند، اما مانند گوشی‌های مجهز به نسل جدید سریع شارژ نمی‌شوند.

مطالب مرتبط:

سرعت شارژ نظرسنجی شارژ سریع

گوشی‌هایی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ وات در دسته‌بندی دوم قرار می‌گیرند و با سبقت گرفتن از مدل‌هایی با شارژ ۵۰ تا ۶۷ وات نشان می‌دهد که شارژ کردن یک فرایند طاقت‌فرسا است و ما درک می‌کنیم که چرا مردم می‌خواهند هرچه سریع‌تر تمام شود.

بسیاری از کاربران این سؤال را در ذهن دارند که آیا شارژ سریع به باتری صدمه می‌زند؟ تولیدکنندگان می‌گویند که پس از گذشت ۱۰۰ چرخه شارژ هنوز هم ۸۰ درصد از حجم اصلی باتری قابل‌استفاده است. برخی هم ادعا می‌کند که باگذشت ۸۰۰ و یا حتی ۱۶۰۰ چرخه پس از ۲ سال و شارژ روزانه از ۰ تا ۱۰۰ صدمه زیادی به باتری نمی‌رسد.

این نکته شایان‌ذکر است که بسیاری از گوشی‌هایی که با شارژ فوق سریع عرضه می‌شوند مدل‌های گیمینگ هستند و پس از گذشت ۲ سال از عرضه یک محصول پردازنده گرافیکی گوشی به شکل قابل‌توجهی در مقایسه با مدل‌های جدید ضعیف خواهد شد؛ بنابراین حتی اگر باتری گوشی نیز مانند زمان عرضه سالم باشد گوشی گیمینگ شما دیگر همانند مدل‌های جدید نخواهد بود.

یکی دیگر از نگرانی‌های ما که نمی‌توان آن را نادیده گرفت تولید زباله‌های الکترونیکی است. امروزه تعویض باتری یک گوشی هوشمند حتی در صورت پیداکردن تعمیرکار ارزش هزینه و زمان آن را ندارد و زمانی که کاربران می‌توانستند باتری گوشی خود را تعویض کنند این اقدام در ۶۰ ثانیه و بدون ابزار انجام می‌شد.

منبع: GsmArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید