ریلمی سریع ترین شارژر گوشی دنیا با سرعت ۲۴۰ وات را معرفی کرد - تکفارس 
ریلمی سریع ترین شارژر گوشی دنیا با سرعت ۲۴۰ وات را معرفی کرد - تکفارس 

ریلمی سریع ترین شارژر گوشی دنیا با سرعت ۲۴۰ وات را معرفی کرد

افشین نوری
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 16:50
ریلمی سریع ترین شارژر گوشی دنیا با سرعت ۲۴۰ وات را معرفی کرد - تکفارس 

ریلمی امروز به‌طور رسمی از شارژر ۲۴۰ واتی خود رونمایی کرد. در این آداپتور از فناوری شارژ سریه استفاده شده است و تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته چنین سرعت شارژی را ارائه کند. 

ریلمی در ساخت این شارژر از یک منبع شارژ ۱۰۰ پات سه‌جهته استفاده کرده است و خروجی‌ ۱۰V 24A و‌ ورودی ۲۰V 12A دارد. ریلمی ادعا کرده است که این آداپتور دارای بازدهی ۹۸.۵ درصد است. 

این شارژر از نوع گالیوم نیترید یا GaN است که ‌ماکزیمم تراکم توان آن به ۲.۳۴W/CC می‌رسد و تاکنون هیچ شارژری نتوانسته به چنین عددی دست یابد. این شارژر با وجود اینکه قوی‌تر از مدل قبلی خود با سرعت ۱۵۰ وات است اما فقط ۵ درصد بزرگتر از آن می‌باشد. در این شارژر از درگاه USB-C استفاده شده است.  

کابل شارژ این آداپتور از نوع ۱۲A است که به‌همراه آن عرضه خواهد شد و ظرفیت حمل جریان آن ۲۰ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. شارژر ۲۴۰ واتی SuperVOOC ریلمی با پروتکل‌های ۶۵W PD, QC, و VOOC سازگار است و اولین گوشی مجهز به آن گوشی ریلمی GT Neo5 خواهد بود. این گوشی ظاهرا در ماه فوریه معرفی خواهد شد. 

ریلمی گفته است که باتری این گوشی بعد از ۱۶۰۰ بار شارژ توسط آداپتور ۲۴۰ واتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد. به گفته این شرکت، استانداردهای ایمنی زیادی در ساخت این شارژر فوق‌سریع استفا ه شده است و کاربران نباید هیچ‌ نگرانی از بابت وارد شدن آسیب‌های احتمالی به گوشی‌شان نداشته باسند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید