ردمی از فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات رونمایی کرد - تکفارس 
ردمی از فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات رونمایی کرد - تکفارس 
ردمی از فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات رونمایی کرد - تکفارس 

ردمی از فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات رونمایی کرد

افشین نوری
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 08:54
ردمی

ردمی امروز از سریع‌ترین فناوری شارژ سریع دنیا با سرعت ۳۰۰ وات رونمایی کرد. به گفته ردمی این فناوری می‌تواند زیر ۵ دقیقه گوشی‌های هوشمند را شارژ کند. 

فناوری فست شارژ یا شارژ سریع به‌سرعت در حال پیشرفت است و اکثر شرکت‌ها به‌دنبال ارائه راهکار سریع‌تری در این زمینه هستند. شرکت‌های چینی مثل ریلمی و شیائومی در این زمینه بسیار فعال هستند و تاکنون شارژرهای بسیار سریعی برای گوشی‌های هوشمند خود ارایه کرده‌اند

همه ما ردمی را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی می‌شناسیم. این برند اخیرا از فناوری شارژ سریع ۲۰۰ وات رونمایی کرده بود و حالا سریع‌ترین سرعت شارژ را برای گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است.

ردمی ادعا کرده است که این شارژر ۳۰۰ واتی قادر است باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی ردمی نوت ۱۲ دیکساوری ادیشن را در عرض ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه به میزان ۵۰ درصد و در عرض کمتر از ۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ نماید.

البته طبق ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است، سرعت این شارژر به‌طور کامل به ۳۰۰ وات نمی‌رسد بلکه حدودا ۲۹۰ وات است. به عبارتی، سرعت ۳۰۰ وات به‌نوعی سرعت تئوریک آن محسوب می‌شود.

اوپو یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه توسعه فناوری‌های شارژ بی‌سیم بسیار پیشرو بوده است و اخیرا تکنولوژی SuperVOOC این شرکت توانسته با سرعت ۱۵۰ وات رکورد دنیا را بشکند. 

لازم به ذکر است که فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات ردمی از نوع Double GaN است و برای حفظ ایمنی آن از ۵۰ لایه محافظتی استفاده شده است. ردمی هنوز صحبتی درباره زمان عرضه این شارژر نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید