گوشی ردمی توربو ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ معرفی شد - تکفارس 
گوشی ردمی توربو ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ معرفی شد - تکفارس 
گوشی ردمی توربو ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ معرفی شد - تکفارس 

گوشی ردمی توربو ۳ با تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ معرفی شد

افشین نوری
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - 17:20
ردمی توربو ۳

شیائومی سرانجام از گوشی ردمی توربو ۳ رونمایی کرد. این گوشی دارای مشخصات قابل‌توجهی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ردمی توربو ۳ دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱.۵K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۴۰۰ نیت است و یک حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش خود دارد.

قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸s نسل ۳ است که درواقع نسخه کمی پایین‌تر تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

ردمی توربو ۳

این تراشه از همان هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند، اما دارای تفاوت‌هایی در بخش فرکانس و پردازنده گرافیکی است.

اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از یک هسته اصلی Cortex-X4، چهار هسته Cortex-A720 و سه هسته Cortex-A520 استفاده می‌کند اما فرکانس آن‌ها به‌ترتیب به ۳ گیگاهرتز، ۲.۸ گیگاهرتز و ۲ گیگاهرتز کاهش یافته است.

تفاوت دیگری که بین اسنپدراگون ۸s نسل ۳ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود دارد این است که به جای معماری ۱+۵+۲ از چینش ۱+۴+۳ استفاده شده است. البته فرایند ساخت همچنان ۴ نانومتری است.

از طرف دیگر، اسنپدراگون ۸s نسل ۳ از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند که شامل اجرای مدل‌های زبانی بزرگ می‌شود. این تراشه همچنین از مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی پشتیبانی می‌کند.

منبع تغذیه ردمی توربو ۳ یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۹۰ وات است و در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را در کنار رابط کاربری HyperOS اجرا می‌کند.

در پنل پشتی آن یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی وجود دارد و دوربین سلفی آن ۲۰ مگاپیکسلی است.

ضخامت این گوشی ۷.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۹ گرم است و از استاندارد SGS برای مقاومت در برابر سقوط پشتیبانی می‌کند.

ردمی توربو ۳ در نسخه پایه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۲۷۵ دلار عرضه می‌شود و بالاترین نسخه آن با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی ۳۸۵ دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید