لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۲۰۲۴ معرفی شدند - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۲۰۲۴ معرفی شدند - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۲۰۲۴ معرفی شدند - تکفارس 

لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۲۰۲۴ معرفی شدند

افشین نوری
۴ اسفند ۱۴۰۲ - 13:41
ردمی بوک پرو 2024

شیائومی در کنار گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴ اولترا از لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو ۲۰۲۴ با پردازنده‌های Core Ultra اینتل رونمایی کرد که شامل دو مدل ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی می‌شود.

ردمی بوک پرو ۱۴ ۲۰۲۴ دارای نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز است و ۱۰۰ درصد گستره رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. ضخامت دستگاه ۱۵.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱.۴۶ کیلوگرم است.

نسخه پایه این لپ‌تاپ با پردازنده Core Ultra 5 125H ارائه شده که دارای ۴ هسته عملکردی، ۸ هسته کارآمد و ۲ هسته کم‌مصرف در کنار ۱۸ مگابایت حافظه کش L3 است. این نسخه دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی یا ۳۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه است.

ردمی بوک پرو 2024

یک نسخه دیگر با پردازنده Core Ultra 7 155H وجود دارد که دارای ۶ هسته عملکردی، ۸ هسته کارآمد و ۲ هسته کم‌مصرف با ۲۴ مگابایت حافظه کش L3 است. این نسخه هم با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD ارائه شده است.

ردمی بوک پرو ۱۴ ۲۰۲۴ از گرافیک Intel Arc بهره می‌برد و در حالیکه پردازنده Ultra 5 دارای هفت هسته Xe با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز است، Ultra 7 هشت هسته Xe با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز دارد. هر دو پردازنده از ردیابی پرتو شتاب‌دهنده پشتیبانی می‌کنند و دارای هسته‌های NPU هستند.

ردمی بوک پرو ۱۴ ۲۰۲۴ مجهز به دو فن با لوله‌های حرارتی دوگانه است که با توان ۶۵ وات کار می‌کند. همچنین یک باتری ۸۰ وات‌ساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد.

حالا می‌رسیم به لپ‌تاپ ردمی بوک ۱۶ ۲۰۲۴ که از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن ۳۰۷۲ در۱۹۲۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و ۱۰۰ درصد طبف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. گفتنی است هر دو لپ‌تاپ جدید ردی دارای فناوری دالبی ویژن و دالبی اتموس هستند.

ردمی بوک پرو 2024

این لپ‌تاپ هم از پردازنده‌های Core Ultra 5 125H و Ultra 7 155H بهره می‌برد اما فقط رم ۳۲ گیگابایت و حافظه ۱ ترابایت دارد. سیستم خنک‌کننده آن نیز مثل مدل ۱۴ اینچی است اما توان حرارتی آن به ۷۰ وات می رسد.

از طرفی، ضخامت این لپ‌تاپ ۱۵.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱.۸۸ کیلوگرم است و مجهز به یک باتری ۹۹ وات‌ساعتی با شارژر ۱۴۰ واتی است. هر دو لپ‌تاپ دارای درگاه‌های تاندربولت ۴ و USB-C و USB-A 3.2 Gen1 و HDMI 2.1 هستند و از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۳پشتیبانی می‌کنند.

قیمت پایه ردمی بوک پرو ۱۴ ۲۰۲۴ برابر ۷۰۰ دلار / ۶۵۰ یورو است اما قیمت لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۶ ۲۰۲۴ از ۸۳۵ دلار / ۷۸۰ یورو شروع می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید