شیائومی از فناوری شارژ سریع ۲۱۰ وات رونمایی کرد؛ شارژ باتری گوشی در عرض فقط ۸ دقیقه - تکفارس 
شیائومی از فناوری شارژ سریع ۲۱۰ وات رونمایی کرد؛ شارژ باتری گوشی در عرض فقط ۸ دقیقه - تکفارس 

شیائومی از فناوری شارژ سریع ۲۱۰ وات رونمایی کرد؛ شارژ باتری گوشی در عرض فقط ۸ دقیقه

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 09:37
شیائومی

امروز شیائومی رکورد تازه‌ای در زمینه سرعت شارژ به ثبت رساند. این فناوری در صورتی که به بازار عرضه شود تبدیل به سریع‌ترین و قدرتمندترین فناوری شارژ دنیا خواهد شد. فناوری شارژ جدید شیائومی قادر به شارژ گوشی‌های موبایل با سرعت ۲۱۰ وات خواهد بود، این در حالیست که رکورد قبلی در اختیار شرکت iQOO با سرعت ۲۰۰ وات بود. 

البته شیائومی قبلا یک فناوری شارژ ۲۰۰ وات نیز به‌همراه گوشی شیائومی ۱۱ اولترا عرضه کرده بود، اما این فناوری اکنون ارایه نمی‌شود. فناوری شارژ ۱۲۰ وات شیائومی قادر به شارژ کامل دستگاه‌های موبایل در عرض فقط ۸ دقیقه خواهد بود. 

این فناوری تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده است و شیائومی احتمالا آن را به تولید انبوه خواهد رساند و هنوز مشخص نیست که کدام گوشی هوشمند برای اولین بار با این فناوری عرضه خواهد شد. البته مدت‌زمان شارژ ۸ دقیقه‌ای، مربوط به یک باتری حدودا ۴۰۰۰ میلی‌آمپری می‌شود و برای باتری‌های بزرگتر شاید این مدت‌زمان کمی طولانی‌تر شود. 

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شاید شیائومی تصمیم بگیرد فناوری جدید شارژ خود را به‌همراه گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ عرضه کند. در هر حال، شیائومی هم‌اکنون رکوردار سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند در بازار است و باید ببینیم آینده این فناوری چگونه خواهد شد.

منبع: Gizvhina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید