تبلیغات فیسبوک بار دیگر در حال رونق گرفتن است - تکفارس 
تبلیغات فیسبوک بار دیگر در حال رونق گرفتن است - تکفارس 
تبلیغات فیسبوک بار دیگر در حال رونق گرفتن است - تکفارس 

تبلیغات فیسبوک بار دیگر در حال رونق گرفتن است

مهدی حلوائی
۴ فروردین ۱۴۰۱ - 15:17
فیسبوک

قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل (ATT) باعث شد تا سهم بازار فیسبوک با کاهش روبه‌رو شده و این شرکت حدود ۱۰ میلیارد دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست بدهد. حالا وب‌سایت ۹To5Mac گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد درآمد فیسبوک از تبلیغات بار دیگر در حال افزایش است.

شفافیت ردیابی اپلیکیشن که اولین بار در سیستم‌عامل آی او اس ۱۴.۵ ارائه شد، به کاربران امکان جلوگیری از ردیابی‌شدن اطلاعات خود توسط شرکت‌هایی مانند فیسبوک را می‌دهد. تا پیش از این، اپلیکیشن‌ها امکان ردیابی اطلاعات کاربران برای ارائه‌ی تبلیغات مناسب با سلیقه‌ی آن‌ها را داشتند اما قابلیت جدید آی او اس از این کار جلوگیری کرد. همین موضوع باعث شد تا سهام‌داران فیسبوک شروع به فروش سهام خود کرده و در نهایت ارزش سهام این شرکت سقوط کند.

حالا به‌نظر می‌رسد که تبلیغات فیسبوک بار دیگر رونق گرفته چرا که برخی از شرکت‌های تبلیغاتی در فیسبوک و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که عملکرد تبلیغات آن‌ها نسبت به چند هفته‌ی گذشته بهتر شده است. با این وجود هنوز علت اصلی این موضوع مشخص نیست. متا مدتی پیش اعلام کرد که سعی دارد تا سیستم تبلیغاتی خود را با شرایط فعلی هماهنگ کرده و عملکرد تبلیغات خود را بهتر کند و به‌نظر می‌رسد که این شرکت به هدف خود رسیده است.

نظر شما در مورد قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن چیست؟ به‌نظر شما آیا چنین قابلیتی به سیستم‌عامل اندروید نیز اضافه خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید