دادگاه عالی روسیه فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان شبکه های افراطی شناخت - تکفارس 
دادگاه عالی روسیه فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان شبکه های افراطی شناخت - تکفارس 
دادگاه عالی روسیه فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان شبکه های افراطی شناخت - تکفارس 

دادگاه عالی روسیه فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان شبکه های افراطی شناخت

افشین نوری
۲ فروردین ۱۴۰۱ - 12:35
فیسبوک

رویترز گزارش داده است که دادگاه عالی روسیه فیس بوک و اینستاگرام را به جرم فعالیت افراطی در این کشور مسدود کرده است. نکته جالب اینکه واتس اپ، یکی دیگر از پلتفرم‌های متا، هنوز در روسیه قابل‌استفاده است و مسدود نیست.

متا اخیرا به‌خاطر حمله روسیه به اکراین تصمیم گرفته است اجازه بیان موارد خشونت در اوکراین را به کاربران بدهد و همین موضوع باعث خشم روسیه شده است. لذا دادگاه عالی روسیه، فیس بوک را به‌خاطر ترویج فعالیت‌های خشونت‌آمیز مجرم شناخته است.

مطالب مرتبط:

این اتفاق باعث شده تا واتس اپ نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و علیرغم اینکه این پلتفرم همچنان در روسیه فعال است، اما کاربران روسی تصمیم گرفته‌اند که به سراغ پلتفرم‌های دیگری از جمله تلگرام بروند. حالا تلگرام به جای واتس اپ تبدیل به محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی در روسیه شده است. ‌

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داده است که متا از انجام کسب‌وکار در داخل روسیه منع شده است، اما کاربران روسی صرفا به‌خاطر استفاده از شبکه‌های اجتماعی این شرکت، مجرم شناخته نخواهند شد. کاربران روسی در حال حاضر مجبور به استفاده از وی پی ان برای دسترسی به این سایت‌ها هستند. هم‌اکنون دسترسی کاربران روی به بسیاری از سرویس‌ها از جمله اپ استور اپل و گوگل پلی استور مسدود شده است.

روسیه به‌تازگی قانونی وضع کرده است که طبق آن انتشار اخبار جعلی درباره این کشور در شبکه‌های اجتماعی جرم شناخته می‌شود. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ماجرا درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید