یوتیوب کانال های مرتبط با دولت روسیه را مسدود کرد - تکفارس 
یوتیوب کانال های مرتبط با دولت روسیه را مسدود کرد - تکفارس 

یوتیوب کانال های مرتبط با دولت روسیه را مسدود کرد

مهدی حلوائی
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 21:37
یوتیوب

یوتیوب امروز در خبری اعلام کرد که تمام کانال‌های مرتبط با دولت روسیه را در سرتاسر جهان مسدود خواهد کرد. این پلتفرم هفته‌ی گذشته نیز کانال‌های RT و اسپوتنیک را در اروپا مسدود کرده بود.

یوتیوب همچنین اعلام کرده است که انکار و یا کم‌ اهمیت جلوه‌دادن حوادث خشونت‌آمیزی مانند حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین خلاف قوانین این پلتفرم است. یوتیوب در حال حاضر بسیاری از ویدیوهای مرتبط با بحران اوکراین که این قوانین را نقض می‌کنند را حذف کرده است. پلتفرم‌های توییتر و فیسبوک نیز چند روز پیش پست‌های سفارت روسیه در انگلستان که بمباران بیمارستان کودکان در شهر ماریوپول اوکراین را انکار می‌کرد، را حذف کردند.

یوتیوب تا به حال بیش از ۱۰۰۰ کانال و ۱۵۰۰۰ ویدیوی مرتبط با حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین که خلاف قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی، پخش اطلاعات دروغ و محتوای خشونت‌آمیز بوده را حذف کرده است. یوتیوب همچنین اعلام کرده که با ادامه‌ی جنگ روسیه با اوکراین، ممکن است تا تصمیمات بیشتری را علیه مسکو اتخاذ کند. این پلتفرم همچنین از کاربران درخواست کرده تا برای آگاهی از اخبار مربوط به اشغال اوکراین توسط روسیه از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید