متا توسعه سیستم عامل XROS را برای هدست های واقعیت افزوده خود متوقف کرده است - تکفارس 
متا توسعه سیستم عامل XROS را برای هدست های واقعیت افزوده خود متوقف کرده است - تکفارس 
متا توسعه سیستم عامل XROS را برای هدست های واقعیت افزوده خود متوقف کرده است - تکفارس 

متا توسعه سیستم عامل XROS را برای هدست های واقعیت افزوده خود متوقف کرده است

افشین نوری
۷ اسفند ۱۴۰۰ - 10:31
آکیولس کوئست

وب‌سایت Information گزارش داده است که فیس بوک (متا) به‌تازگی یک تیم ۳۰۰ نفره از مهندسان خود را که روی یک سیستم عامل اختصاصی برای هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کار می‌کردند منحل کرده است.

طبق این گزارش، مهندسان متا روی پروژه‌ای به نام XROS کار می‌کردند که در اینجا XR اشاره به فناوری واقعیت افزوده و مجازی دارد. این مهندسان حالا از این پروژه جدا شده‌اند و تمرکز خود را روی توسعه عینک واقعیت افزوده و هدست واقعیت مجازی Quest متا گذاشته‌اند.

مطالب مرتبط:

با این حال، نایب رئیس آزمایشگاه Reality Labs متا با انتشار توییتی گفته است که چنین خبری صحت ندارد و مهندسان این آزمایشگاه همچنان روی سیستم عامل مذکور کار می‌کنند.

فیس بوک اخیرا با تغییر نام خود به متا پرده از برنامه‌های آینده خود برای ورود به دنیای متاورس داد و معرفی هدست‌‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جدید نیز در راستای همین پروژه هستند. در حال حاضر، هدست Oculus Quest 2 فیس بوک با سیستم عامل اندروید کار می‌کند و هنوز مشخص نیست که چرا این شرکت تصمیم گرفته روی پروژه XROS به‌عنوان یک سیستم عامل اختصاصی کار نکند.

سخنگوی متا با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما همواره به‌دنبال بازنگری در ساختار تیم‌های مهندسی خود هستیم تا بتوانیم محصولات خوبی را عرضه کنیم. ما در حال حاضر روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کنیم. بنابراین لازم بود که تعدادی از مهندسان خود را به این پروژها اختصاص بدهیم. ما تغییری در استراتژی کلی خود ایجاد نکرده‌ایم و فقط در حال تجدیدنظر در اولویت‌های خود هستیم و امیدواریم که به‌زودی محصولات موردنظر خود را در اختیار مشتریان قرار بدهیم.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که متا در ادامه چه تصمیماتی اتخاذ می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید