متا: با بات صوتی Builder Bot دنیای متاورس خود را بسازید - تکفارس 
متا: با بات صوتی Builder Bot دنیای متاورس خود را بسازید - تکفارس 

متا: با بات صوتی Builder Bot دنیای متاورس خود را بسازید

افشین نوری
۶ اسفند ۱۴۰۰ - 08:41
متاورس

مارک زاکربرگ امروز جزئیات بیشتری درباره متاورس منتشر کرد و‌ خبر از فناوری جدیدی برای این دنیای مجازی داد. زاکربرگ گفت که مهندسان متا در حال کار روی یک بات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Builder Bot هستند که به کاربران کمک خواهد کرد تا محیط مجازی خود را با دستورات صوتی بسازند.

زاکربرگ امروز دمویی از نسخه اولیه این فناوری به نمایش گذاشته است که در آن او به همراه یکی از کارکنان متا با استفاده از دستورات صوتی توانسته‌اند یک ساحل مجازی با مناظر دیدنی خلق کنند. در این دمو حتی صدای امواج دریا و صداری پرندگان نیز شنیده می‌شود.

متاورس

مدیرعامل متا در توضیح این فناوری گفته است:

شما با استفاده از Builder Bot خواهید توانست دنیای موردنظر خود را از طریق صوتی توضیح بدهید و سپس شاهد ایجاد جنبه‌های مختلف این دنیای مجازی باشید.

البته از آنجائیکه این فناوری در مراحل ابتدایی خود است، مناظر ایجادشده توسط زاکربرگ بسیار مسطح و کم‌کیفیت هستند، اما زاکربرگ قول داده است که ما با پیشرفت این فناوری قادر به ایجاد دنیاهای بسیار باکیفیت‌تر و دقیق‌تر با دستورات صوتی خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

بد نیست بدانید که Builder Bot بخشی از پروژه بزرگ CAIRaoke مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف نهایی آن ایجاد دنیاهای مجازی بر پایه هوش مصنوعی گفتگویی است. سال گذشته نیز شرکت OpenAI فناوری مشابهی برای ایجاد دنیای مجازی بر پایه متن ارائه کرده بود. زاکربرگ گفته است که CAIRaoke هسته مرکزی پروژه متا در آینده خواهد بود.

زاکربرگ در تلاش است تا فیس بوک را از یک شرکت صرفا مبتنی بر شبکه اجتماعی به سمت یک شرکت مبتنی بر فناوری متاورس هدایت کند و همین موضوع باعث شده تا تعداد کاربران سرویس‌های اصلی این شرکت کاهش بیابد اما در بلندمدت احتمالا شاهد رشد کاربران متاورس خواهیم بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید