تراشه خودروی اپل احتمالاً در کره جنوبی توسعه می یابد - تکفارس 
تراشه خودروی اپل احتمالاً در کره جنوبی توسعه می یابد - تکفارس 
تراشه خودروی اپل احتمالاً در کره جنوبی توسعه می یابد - تکفارس 

تراشه خودروی اپل احتمالاً در کره جنوبی توسعه می یابد

مهدی ملکی
۳ اسفند ۱۴۰۰ - 19:42
خودروی اپل

مدتی است که از هر سو درباره خودروی اپل می‌شنویم. مدتی پیش ایلان ماسک در این‌باره اظهار نظر کرد و گفت زمانی که شما اقدام به استخدام هزاران مهندس جدید در این زمینه می‌کنید، مشخصاً نمی‌توانید شایعات را تکذیب کنید.

به هر حال اکنون زمان آن رسیده است تا دوباره به یکی دیگر از شایعات خودروی احتمالی این شرکت بپردازیم. با وجود آن که جزئیات اصلی درباره مشخصات اصلی این خودرو هنوز مشخص نشده است اما هر از گاهی می‌توان گمانه‌زنی‌هایی را در این‌خصوص شنید.

شایعات آخر این‌طور نشان می‌دهند که اپل در حال همکاری با یکی از غول‌های فعال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی است تا سیستم رانندگی خودکار خودرویش را توسعه دهد. ظاهراً این شرکت روند توسعه را در سال گذشته میلادی به دست گرفته و احتمالاً تا سال ۲۰۲۳، آن را به تمام خواهد رساند.

به نظر می‌رسد این پروژه که توسط دفاتر اپل در کره جنوبی مدیریت می‌شود، اولین بار در سال ۲۰۲۱ به مراحل اصلی توسعه خود رسیده است. به گفته منابعی که این شایعه را منتشر کرده‌اند، سیستم خودران اپل شباهت زیادی به نمونه موجود در خودروهای شرکت تسلا دارد.

شرکت کره‌ای احتمالاً طی این همکاری مشغول توسعه تراشه‌ای است که وظایف مورد نیاز را در چنین سیستمی به کار می‌گیرد. این تراشه‌ها باید با استفاده از هوش مصنوعی، پردازنده، کارت گرافیک، مموری و حتی دوربین‌های موجود در خودرو، وسیله‌های خودران را کنترل کنند.

گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که اپل سال ۲۰۲۵ را برای عرضه اولیه خودروهای برقی خود در نظر گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد موانع زیادی سد راه اپل شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود عرضه این محصول تا سال ۲۰۲۸ به تعویق بیفتد.

از آن‌جایی که اپل تاکنون هیچ صحبتی از خودروهای برقی احتمالی خود به میان نیاورده است، نمی‌توان درباره جزئیات و حتی کلیات این محصول، زمان عرضه، چگونگی و قیمت آن اظهار نظر کرد. حتی مشخص نیست این خودرو برای مصارف تجاری، حمل و نقل عمومی یا شیوه‌ای که اوبر به آن شناخته می‌شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

افزون بر این خودرو شایعات زیادی درباره توسعه یک هدست واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و یا واقعیت آمیخته حول این شرکت وجود دارد. به گفته تحلیل‌گران اپل سرمایه‌گذاری کاملی روی این محصولات انجام داده و یک زنجیره تامین اساسی کالا را در نظر گرفته است.

زنجیره‌ای که سونی در آن مقام سازنده نمایشگرهای اختصاصی و مبنای کار قرار خواهد گرفت، پگاترون (Pegatron) به عنوان منتاژکننده فعالیت خواهد کرد و دیگر شرکت‌ها در ساخت اجزای نوری به کمک اپل خواهند آمد.

به عقیده تحلیل‌گران، در آینده اپل یک جهش بزرگ از پردازش مرئی به پردازش نامرئی خواهد داشت که این مهم به لطف لنزهای چشمی هوشمند که تجربه‌ای مشابه در عینک اپل فراهم می‌آورند، ممکن خواهد شد.

جالب است بدانید با وجود این برنامه‌های بلندپروازانه احتمالی شرکت برای دنیای واقعیت آمیخته، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت علاقه‌ای برای پیوستن به متاورس ندارد. به‌گفته مارک گورمان، تحلیل‌گری که این گزارش را منتشر کرده است، تمرکز اپل در سال‌های آینده بیشتر روی جنبه‌های گیمینگ، ارتباطی و نمایش محتوای هدست‌های واقعیت افزوده خواهد بود.

منبع: XDA- Developers

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید