گزارش: مرورگر فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران استفاده می شود - تکفارس 
گزارش: مرورگر فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران استفاده می شود - تکفارس 
گزارش: مرورگر فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران استفاده می شود - تکفارس 

گزارش: مرورگر فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران استفاده می شود

افشین نوری
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - 10:23
فایرفاکس موزیلا

مرورگر فایرفاکس هرچند یک مرورگر سریع، کارآمد و مبتنی بر حریم خصوصی است و از افزونه‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند، اما به نظر می‌رسد که مرورگر کروم همچنان به سلطه خود بر این عرصه ادامه می‌دهد.

طبق گزارش جدیدی که وب‌سایت Wired امروز منتشر کرده است، فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آمار نشان می‌دهد که فایرفاکس علیرغم همه قابلیت‌هایش نتوانسته جایگاهی در بین کاربران پیدا بکند و حتی برخی کارمندان سابق موزیلا به Wired گفته‌اند که این شرکت تقریبا جنگ مرورگرها را باخته است و شانس بسیار کمتری دارد که بتواند به جایگاه بهتری در این حوزه دست یابد. نکته مهمتر اینکه، موزیلا علاوه بر از دست دادن سهم خود در بازار مرورگر ، با کاهش تعداد کارکنان و درآمد نیز مواجه شده است.

مطالب مرتبط:

در مقابل، مرورگر کروم توانسته با عرضه آپدیت‌های منظم و قابلیت‌های متنوع، تجربه کاربران از مرورگری را بهبود ببخشد.
حالا سوال اینجاست که آیا فایرفاکس می‌تواند بر کروم پیشی بگیرد. پاسخ این سوال تقریبا مشخص است: نه. چراکه خود موزیلا هم متوجه شده است که در این عرصه حرف زیادی برای گفتن ندارد و به همین‌خاطر سعی این شرکت این است که راه‌های درآمدی دیگری را برای خود پیدا کند.

گزارش: مرورگر فایرفاکس فقط توسط ۴ درصد از کاربران استفاده می شود - تکفارس 

یکی از این منابع درآمد، قرارداد بازاریابی موزیلا با گوگل است که ارزشی برابر ۴۰۰ میلیون دلار در سال خواهد داشت. طبق این قرارداد، قرار است موتوری جستجوی گوگل تبدیل به موتور پیش‌فرض فایرفاکس بشود. موزیلا همچنین چندین محصول پولی نیز برای کسب درآمد ارائه کرده است تا راه‌های درآمدزایی خود را تنوع ببخشد. یکی از این محصولات Mozilla VPN است که یک سرویس اشتراکی با هزینه ۱۰ دلار در ماه است و وب‌سایت Wired پیش‌بینی کرده است که این سرویس درآمدهای موزیلا را ۱۴ درصد افزایش بدهد.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا موزیلا با این تدابیر خواهد توانست درآمدهای خود را افزایش بدهد یا نه نظر شما درباره مرورکر فایرفاکس چیست؟ آیا شما نیز از آن استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید