پتنت جدید اپل به یک سان روف جالب برای خودروی برقی این شرکت اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک سان روف جالب برای خودروی برقی این شرکت اشاره دارد - تکفارس 
پتنت جدید اپل به یک سان روف جالب برای خودروی برقی این شرکت اشاره دارد - تکفارس 

پتنت جدید اپل به یک سان روف جالب برای خودروی برقی این شرکت اشاره دارد

افشین نوری
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - 11:17
خودروی برقی اپل

طبق شایعات اپل در حال کار روی اولین خودروی برقی و خودران خود به نام Apple Car است و تاکنون گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آن وجود داشته است. این خودرو بخشی از پروژه بزرگ تایتان است که هم‌اکنون در حال توسعه است. حالا طبق یک پتنت اطلاعات تازه‌ای درباره ظاهر این خودرو فاش شده است.

این پتنت در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسیده و اشاره به یک فناوری خاص سان روف برای خودروی برقی آینده اپل دارد. البته در این پتنت اشاره‌ای به استفاده از این ساف روف در یک خودرو نشده است اما مطمئنا این فناوری قرار نیست در مورد یک گوشی هوشمند یا تبلت به کار برده شود.

مطالب مرتبط:

در این پتنت، طراحی‌های مختلفی برای ساف روف خودرو ارائه شده که برخی از آن‌ها به نحوه حرکت ساف روف اشاره دارند و برخی دیگر مکانیسم داخل سان روف را نشان می‌دهند.

در توضیحات این پتنت آمده است:

یک خودرو شامل سقف، یک بازشدگی در سقف و یک پنجره به سمت بیرون بازشدگی است.

همین توضیحات نشان می‌دهد که اپل این ساف روف را برای یک خودرو مدنظر دارد. در این پتنت همچنین به سطوح مختلف شفافیت شیشه‌ی ساف روف اشاره شده است که به کاربر اجازه خواهد داد درجه شفافیت آن را تنظیم کند.

طبق شایعات اخیر، خودروی برقی اپل، به‌طور کامل خودکار خواهد بود و احتمالا در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. اپل ظاهرا برای ساخت این خودرو با مشکلات زیادی مواجه است و در حال حاضر به‌حاطر کرونا نیروی انسانی کافی برای ادامه این پروژه ندارد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این پروژه درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizmo

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید