تست کرونا با گوشی هوشمند محقق شد - تکفارس 
تست کرونا با گوشی هوشمند محقق شد - تکفارس 
تست کرونا با گوشی هوشمند محقق شد - تکفارس 

تست کرونا با گوشی هوشمند محقق شد

افشین نوری
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - 09:07
ویروس کرونا

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که با استفاده از یک گوشی هوشمند به‌راحتی می‌تواند تست کرونا از افراد بگیرد.

این دستگاه تست کرونا فقط به یک گوشی هوشمند، یک اپلیکیشن و چند ابزار آزمایشگاهی نیاز دارد و هزینه ساخت آن کمتر از ۱۰۰ دلار است. ضمنا هر تست آن فقط ۷ دلار هزینه خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که این دستگاه فعلا با گوشی گلکسی S9 سامسونگ کار می‌کند و دلیل آن نیز کالیبراسیون خاصی است که در دوربین این گوشی به کار رفته است.

مطالب مرتبط:

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا این روش را روی افراد مختلفی تست کرده‌اند و قرار است پشتیبانی از سایر گوشی‌ها را نیز به آن اضافه کنند. روش کار این دستگاه به این صورت است که شما ابتدا باید اپلیکیشنی به نام Bacticount را روی گوشی خود نصب کنید و سپس بزاق دهان خود را در یک کیت مخصوص ریخته و آن را روی یک صفحه داغ قرار دهید و پروسه‌ای موسوم به LAMP را طی کنید. بعد از این مرحله، شما نمونه بزاق‌تان را با یک جعبه مخصوص که دارای یک چراغ LED در بالای خودش است می‌پوشانید. در این مرحله، گوشی هوشمند شما وارد عمل شده و با استفاده از دوربین آن و اپلیکیشن Bacticount جعبه مذکور را اسکن می‌کنید. قرمز شدن رنگ چراغ LED به شما خواهد گفت که جواب تست شما مثبت بوده است.

تست کرونا

دکتر مایکل مان، سرپرست این پروژه، گفته است که این دستگاه تست کرونا برای مناطق دورافتاده مانند روستاها طراحی شده است و به‌زودی این امکان را برای همه فراهم خواهد کرد تا هر کس در منزل خود این تست را انجام بدهد. دکتر مان به زمان دقیق عرضه این دستگاه اشاره‌ای نکرده است اما اظهار امیدواری کرده است که به‌زودی آن را در اختیار همگان قرار دهند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید