جریمه ۳۰۰۰ دلاری برای کسانی که در آمریکا در داخل هوایپما ماسک نزنند - تکفارس 
جریمه ۳۰۰۰ دلاری برای کسانی که در آمریکا در داخل هوایپما ماسک نزنند - تکفارس 

جریمه ۳۰۰۰ دلاری برای کسانی که در آمریکا در داخل هوایپما ماسک نزنند

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 11:31
کرونا

طبق یک قانون جدید در آمریکا، ماسک نزدن در داخل هواپیما جریمه سنگینی برای مسافران در پی خواهد داشت. اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) امروز اعلام کرد کسانی که در برابر قانون فدرال این کشور مبنی بر الزام زدن ماسک در داخل وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و هواپیماها مقاومت کنند باید تا ۳۰۰۰ دلار جریمه بپردازند.

براساس این قانون، کسانی که برای اولین بار مرتکب این تخلف بشوند علاوه بر ۲۵۰ دلار جریمه‌ای که قبلاً تصویب‌ شده بود باید ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار دیگر نیز بپردازند. اگر کسی برای دومین بار از زدن ماسک امتناع بکند باید ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار دیگر جریمه بپردازد. قانون جدید اداره امنیت حمل و نقل آمریکا متفاوت از قانونی است که قبلاً توسط اداره هوانوردی آمریکا (FAA) وضع شده بود و قرار است از تاریخ ۱۰ سپتامبر اجرایی شود.

مطالب مرتبط:

آلژاندرو مایروکا (Alejandro Mayorkas)، وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفته است:

زدن ماسک باعث محافظت از سلامتی عموم مردم و همچنین پرسنلی می‌شود که برای فراهم آوردن شرایط امن و راحت برای مسافران تلاش می‌کنند. ما به اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با الزام زدن ماسک در مکان‌های عمومی ادامه خواهیم داد تا بتوانیم سلامت مردم را تضمین کنیم.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از سر کار آمدن، یک فرمان اجرایی امضا کرد که براساس آن همه افراد ملزم به استفاده از ماسک در هواپیماها، اتوبوس‌ها و قطارها هستند. این اقدام دولت بایدن، درست برخلاف اقدامات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) را از دادن دستور مشابهی در سال گذشته منع کرده بود.

قانون قبلی الزام زدن ماسک در داخل وسایل حمل و نقل عمومی قرار بود در ماه سپتامبر امسال منقضی شود، اما اداره امنیت حمل و نقل آمریکا امروز آن را تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ تمدید کرد.

در چنین شرایطی، کار سخت خدمه پرواز هواپیماها بیش از پیش احساس می‌شود که مجبور هستند با مسافرانی که علاقه‌ای به زدن ماسک ندارد سر و کله بزنند. طبق آماری که به‌تازگی منتشر شده است، اداره هوانوردی آمریکا در سال جاری تعداد ۴۱۸۴ مسافر متخلف را جریمه کرده است که ۳۰۵۷ مورد آن‌ مربوط به نزدن ماسک بوده است. سارا نلسون (Sara Nelson)، رئیس اتحادیه پرواز آمریکا نیز اخیراً گفته بود که سر و کله زدن با مسافرانی که دستورالعمل‌های مقابله به شیوع ویروس کرونا را رعایت نمی‌کنند واقعاً دیوانه‌کننده است.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید