فیس بوک بازگشت کارکنان خود به سر کارشان را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت - تکفارس 
فیس بوک بازگشت کارکنان خود به سر کارشان را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت - تکفارس 

فیس بوک بازگشت کارکنان خود به سر کارشان را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخت

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - 11:06
فیس بوک

فیس بوک برنامه‌های‌ خود برای به تعویق انداختن بازگشت کارکنانش به سر کار را اعلام کرد. طبق این برنامه، کارکنان این شرکت می‌توانند تا ماه آگوست سال ۲۰۲۲ کارهای خود را از منزل انجام دهند و نیازی به حضورشان در محل کار نیست. با این‌حال، شبکه CNBC گزارش داده است که برخی از نیروهای پیمانی فیس بوک که توسط آژانس کاریابی Accenture استخدام شده‌اند، از هفته گذشته در سر کارشان حضور پیدا کرده‌اند. وب‌سایت ورج هم قبلاً ‌گزارش‌های منتشر کرده بود مبنی بر اینکه برخی از پیمانکاران Accenture در تگزاس مجبور به بازگشت به محل کارشان شده‌اند.

مطالب مرتبط:

سخنگوی فیس بوک به وب‌سایت ورج گفته است که برنامه جدید این شرکت برای بازگشت کارکنانش تا ماه آگوست سال ۲۰۲۲، در مورد اکثر کارکنان تمام‌وقت و پاره‌وقت این شرکت، صرف‌نظر از اینکه توسط فیس بوک استخدام شده باشند یا توسط یک آژانس کاریابی، اعمال خواهد شد. سخنگوی فیس بوک گفته است:

در حالیکه اکثر کارکنان تمام‌وقت و پاره‌وقت ما همچنان از داخل منزل کار خودشان را ادامه می‌دهند، اما باید بگویم که برخی از آن‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های سلامتی به محل کارشان برگشته‌اند. وضعیت شغلی یک فرد، چه یک کارمند تمام‌وقت باشد چه یک کارمند پاره‌وقت، هیچ تاثیری در تصمیم ما برای اینکه این فرد به‌خاطر شیوع ویروس کرونا از داخل منزل کار خود را ادامه بدهند نداشته است.

به نظر می‌رسد عاملی که تعیین می‌کند کدامیک از کارکنان فیس بوک به سر کارشان برگردند و کدامیک از منزل کار خود را ادامه دهند، بستگی به مسئولیت‌های این افراد دارد. پیمانکارانی که شبکه CNBC به آن‌ها اشاره کرده است، افرادی هستند که کارشان تولید داده برای سیستم یادگیری ماشین فیس بوک است. ظاهراً به این پیمانکارن دو هفته از تاریخ اول آگوست فرصت داده شده است تا به سر کارشان برگردند و ظاهراً فقط در صورتی مجاز به کار از منزل شده‌اند که بتوانند از یک دکتر متخصص تائیدیه‌های لازم را داشته باشند.

ویروس کرونا

نگرانی اصلی فیس بوک و سایر پلتفرم‌ها در رابطه با پیمانکارانی که شغل مدیریت محتوا را بر عهده دارند این است که محتواهای حساس کاربران این پلتفرم‌ها، به‌خاطر مسائل امنیتی، فقط می‌تواند از روی ماشین‌های محافظت‌شده این شرکت‌ها رویت گردد. بنابراین، کار کردن روی ماشین‌های یادگیری کار راحتی نیست، به‌ویژه اینکه CNBC گزارش داده است پیمانکاران این بخش با وجود اینکه توانسته‌اند به مدت یکسال از دور کارهای خودشان را انجام دهند، اما به‌دلیل مسائل امنیتی و همچنین فشارهای فزاینده برای بهبود مدیریت داده‌ها، مجبور شده‌اند که به سر کارشان بازگردند.

فیس بوک آمار دقیقی از تعداد پیمانکارنی که در حال حاضر کار خود را از داخل منزل انجام می‌دهند ارائه نکرده است. با این‌حال، فیس بوک و آژانس Accenture ادعا کرده‌اند که آن‌ها کارکنان‌شان را ملزم به رعایت پروتکل‌های مرتبط با ویروس کرونا در محل کارشان کرده‌اند؛ بطوریکه فیس بوک همه کارکنان خود را مجبور به استفاده از ماسک کرده است و حتی در برخی موارد از کارکنان خود خواسته است که واکسیناسیون کرونا را حتماً انجام دهند. این اقدامات هرچند می‌تواند در حفظ جان کارکنان فیس بوک موثر باشند، اما احتمال اینکه این افراد ویروس کرونا را به اعضای خانواده خود متقل کنند بسیار زیاد است؛ ضمن اینکه هنوز واکسیناسیون خیلی از افراد از جمله کودکان در آمریکا شروع نشده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید