واکسن فایزر با نام تجاری Comirnaty ارائه خواهد شد - تکفارس 
واکسن فایزر با نام تجاری Comirnaty ارائه خواهد شد - تکفارس 

واکسن فایزر با نام تجاری Comirnaty ارائه خواهد شد

افشین نوری
۲ شهریور ۱۴۰۰ - 12:48
فایزر

با تایید رسمی سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا، واکسن فایزر/بایونتک در آمریکا با نام تجاری Comirnaty ارائه خواهد شد. هرچند این اتفاق، خبر مهمی برای واکسن‌ کرونای شرکت فایزر است، اما سوال اینجاست که این شرکت چرا چنین نام عجیبی برای واکسن‌ خود انتخاب کرده است.

وب‌سایت Fierce Pharma در همین‌باره نوشته است که نام Comirnaty ظاهراً ترکیبی از واژه‌های community ،immunity ،COVID-19 و mRNA است. این نامگذاری توسط موسسه برند (Brand Institute) که یکی از معروفترین کمپانی‌های برندینگ دنیاست انجام شده است.

مطالب مرتبط:

البته نام Comirnaty این مزیت را دارد که کوتاه‌تر از نام بسیاری از واکسن‌های موجود است. موسسه برند، برای واکسن اروپایی مدرنا نیز نام Spikevax را انتخاب کرده است. این نام مستقیماً از ساختار اسپایک‌مانند ویروس کرونا الهام گرفته شده است و عبارت vax نیز اشاره به واکسن دارد. برای واکسن آسترازنکا هم نام تجاری Vaxzevria انتخاب شده است که نسبت به اسامی دو واکسن قبلی ابهام‌برانگیزتر است و به‌جز عبارت vax،‌ بقیه کلمات چیز خاصی را به ذهن ما متبادر نمی‌کنند.

انتخاب اسامی جدید برای سه واکسن فایزر، مدرنا و آسترازنکا در حالی اتفاق می‌افتد که ما در لحظات حساسی برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و انجام مراقبت‌های بیشتر به سر می‌بریم. ضمن ااینکه هنوز خیلی از مردم دنیا برای مقابله با بیماری کرونا واکسینه نشده‌اند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.