MBLM: شیوع ویروس کرونا کاربران اپل را وفادارتر از گذشته کرده است - تکفارس 
MBLM: شیوع ویروس کرونا کاربران اپل را وفادارتر از گذشته کرده است - تکفارس 

MBLM: شیوع ویروس کرونا کاربران اپل را وفادارتر از گذشته کرده است

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - 19:18
اپل

طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی MBLM که در آن به بررسی اثر شیوع ویروس کرونا روی وفاداری کاربران نسبت به برندهای مختلف پرداخته است، فقط وفاداری کاربران اپل نسبت به محصولات این شرکت افزایش یافته است.

این مطالعه که روی بیش از صد برند مختلف از ده صنعت متفاوت انجام شده است، به بررسی چگونگی تاثیر‌پذیری وفاداری کاربران نسبت به برندها در جریان شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

مطالب مرتبط:

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که اپل در اکثر زمینه‌ها برتر از سایر برندها بوده است. برای مثال، اپل تنها شرکتی بوده است که هم توسط مردان و هم توسط زنان به‌عنوان یکی از سه برند محبوب انتخاب شده است. اپل اولین انتخاب زنان بوده و برای مردان سومین انتخاب بوده است (بعد از یوتیوب و سامسونگ).

اپل نه‌تنها در بین هر دو جنس زن و مرد محبوب‌‌ بوده، بلکه در بین همه گروه‌های سنی هم جزو محبوب‌ترین‌ها برندها بوده است؛ چیزی که هیچ کدام از شرکت‌ها موفق به آن نشده‌اند. اپل در گروه‌های سنی ۱۸-۳۴ سال و ۳۵-۴۴ سال اولین انتخاب بوده و در گروه سنی ۴۵-۶۴ سال بعد از آمازون دومین انتخاب بوده است.

آیفون ۱۴ پرو مکس

البته نتایج این تحقیق چندان هم تعجب‌برانگیز نیست؛ چراکه شیوع ویروس کرونا باعث شده تا افراد، بیش از گذشته، در منزل‌شان بمانند و بنابراین گزینه‌های کمتری برای سرگرمی داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا وابستگی آن‌ها به دستگاه‌ها و گجت‌هایشان بیشتر از گذشته شود. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که انسان‌ها در شرایط نامطمئن و ترسناک، تمایل دارند به وسایلی چنگ بزنند که آن‌ها را به خودشان وابسته‌تر می‌کنند.

اپل هرچند تنها برند محبوب بازار در زمینه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند نیست؛ اما این شرکت به‌گونه‌ای عمل کرده است که کاربران بیشترین وابستگی را به محصولات آن داشته‌اند. به این‌ترتیب، اپل موفق به حفظ جایگاه خود به‌عنوان محبوب‌ترین برند در بین طیف وسیعی از مشتریان شده است.

نکته جالب‌توجه دیگر این است که وفاداری کاربران اپل به این شرکت هر سال افزایش یافته است، بطوریکه از ۴۱ درصد در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به ۵۱ درصد در سال ۲۰۲۰ و به ۵۲ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

اپل امسال توانسته از بین شش مشخصه اصلی موسسه MBLM برای شرکت‌های محبوب، در چهار مورد رتبه اول را کسب کند و در دو مورد در جایگاه دوم قرار بگیرد. این چهار مشخصه عبارتند از «اجرا»، «بهبود»، «پایبندی» و «هویت» و دو مورد دیگر عبارتند از «ولخرجی» و «نوستالژی» که اپل در این دو مورد رقابت را به شرکت‌های دیزنی و هرشی (Hershey) باخته است.

موسسه MBLM همچنین در گزارش سال گذشته خود نیز که آن را با عنوان «محبوبیت برندها در طول شیوع ویروس کرونا» منتشر کرده بود، اپل را به‌عنوان محبوب‌ترین برند در بین همه برندها معرفی کرده بود و حالا نتایج امسال بار دیگر بر جایگاه بی‌رقیب اپل صحه می‌گذارند.

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید