براویا کم سونی کینکت ایکس باکس را زنده می کند - تکفارس 
براویا کم سونی کینکت ایکس باکس را زنده می کند - تکفارس 
براویا کم سونی کینکت ایکس باکس را زنده می کند - تکفارس 

براویا کم سونی کینکت ایکس باکس را زنده می کند

مهدی ملکی
۱۴ دی ۱۴۰۰ - 22:27
سونی براویا کم

سونی در رویداد CES 2022 یک دوربین ویدیویی جدید به نام براویا کم (Bravia Cam) را معرفی کرده است که با قرارگیری روی تلویزیون‌های همین شرکت تبدیل به یک دستیار کارآمد می‌شود.

شما می‌توانید به کمک این دوربین جدید با دوستان و خانواده خود تماس تصویری برقرار کنید اما سونی قابلیت‌های بیشتری برای این محصول در نظر گرفته است تا از سطح ساده‌ای که انتظار می‌رود، فراتر رود.

اول از همه، قابلیتی به چشم می‌آید که سونی برای تلویزیون‌های سری ۲۰۲۲ خود در نظر گرفته است. شما به کمک این دوربین می‌توانید این تلویزیون‌ها را دقیقاً از روی مبل خود از طریق فرمان‌های حرکتی کنترل کنید. برای نمونه می‌توانید با بستن مشت خود، تلویزیون را خاموش و روشن کنید.

با تکان دادن دست خود در هوا می‌توانید صدای خروجی تلویزیون را کم یا زیاد کنید. احتمالاً شما هم مانند ما با ذکر این موارد یاد کینکت ایکس باکس می‌افتید. به هر حال شباهت‌های زیادی بین این دستگاه و کینکت افسانه‌ای ساخت شرکت مایکروسافت وجود دارد. براویا کم با اتصال در قسمت بالای تلویزیون و سپس اتصال از طریق یک کابل USB کار خود را انجام می‌دهد.

شاید یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول جذابیت بیشتری برای شما داشته باشد. ویژگی دیگر این دوربین به شما اجازه می‌دهد با فعال کردن یک قابلیت،‌ حین نزدیک شدن بیش از اندازه به نمایشگر، با یک اخطار مواجه شوید.

مسلماً این قابلیت برای کودکان کاربرد زیادی خواهد داشت. در واقع اگر کاربر در فاصله معین از تلویزیون فاصله نگیرد، تمام صفحه مشکی می‌شود و تا زمانی که او به فاصله مناسب بازنگردد، تصویر مورد انتظار پخش نخواهد شد.

سونی براویا کم

یکی دیگر از ویژگی‌های براویا کم که با نام Viewing Distance Compensation شناخته می‌شود، به صورت خودکار روشنایی و صدای خروجی تلویزیون را براساس موقعیت و زاویه دید شما تنظیم می‌کند. این ویژگی حتی به صورت خودکار می‌تواند تراز بین سمت راست و چپ تلویزیون را تنظیم کرده و براساس موقعیت مخاطب تغییر دهد.

نهایتاً یک ویژگی دیگر به تلویزیون‌های سری براویا اجازه می‌دهد که به لطف این دستگاه، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. براویا کم می‌تواند خروج شما را از اتاق تشخیص دهد و تلویزیون را وارد حالت استراحت کند. شاید دیگر لازم به ذکر نباشد که شما از طریق آن می‌توانید با دوستان خود چت کنید اما این ویژگی در هنگام عرضه در دسترس نخواهد بود. سونی بعداً با یک به‌روزرسانی این ویژگی را فعال می‌کند.

ظاهراً چندان نباید درباره حریم شخصی خود هم نگران باشید. یک دکمه فیزیکی روی این دوربین تعبیه شده است تا با استفاده از آن، خود دوربین و میکروفون داخلی آن را غیرفعال کنید.

به گفته سونی، این دستگاه تنها هنگامی شروع به ضبط تصویر شما می‌کند که اقدام به برقراری تماس تصویری کنید و در حالت عادی خبری از ذخیره اطلاعات شما در هیچ کجا از جمله سرورهای سونی نیست. کاربران می‌توانند با مراجعه به تنظیمات تلویزیون، همه داده‌های مرتبط به این گجت را حذف کنند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید