سونی امضای دیجیتال را به دوربین اکسپریا ۱ VI و ۵ VI می‌آورد
سونی امضای دیجیتال را به دوربین اکسپریا ۱ VI و ۵ VI می‌آورد
سونی امضای دیجیتال را به دوربین اکسپریا ۱ VI و ۵ VI می‌آورد

سونی امضای دیجیتال را به دوربین اکسپریا ۱ VI و ۵ VI می‌آورد

افشین نوری
۵ آذر ۱۴۰۲ - 20:30
سونی امضای دیجیتال

سونی ظاهرا قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا خود را به اولین فناوری امضای دیجیتال دوربین مجهز کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا تصاویر گرفته شده را به صورت دیجیتالی در داخل دوربین امضا کنند و از دستکاری آن‌ها توسط دیگران جلوگیری کنند.

این فناوری که اولین بار در اوایل ماه جاری توسط سونی معرفی شد، قرار است از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، به برخی دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم این شرکت از جمله α۹ III، α۱ و α۷S III اضافه شود.

سونی امضای دیجیتال

حالا یک شایعه جدید ادعا کرده است که سونی فناوری امضای دیجیتال خود را برای گوشی‌های نسل بعدی اکسپریا ۱ VI و ۵ VI نیز که سال ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد خواهد آورد.

فناوری امضای دیجیتال دوربین درواقع راهی برای اطمینان از اعتبار عکس‌ها و ویدیوها است که از طریق یک کلید رمزنگاری منحصربه‌فرد در داخل دوربین ایجاد می‌شود. بنابراین هنگامی که یک عکس یا ویدیو ثبت می‌گردد، امضا در فایل آن‌ها جاسازی می‌شود. سپس از این امضا می‌توان برای تشخیص عدم دستکاری تصویر استفاده کرد.

حتی با استفاده از این فناوری روزنامه‌نگاران می‌توانند برای تائید اعتبار عکس‌هایی که در میدان می‌گیرند استفاده کنند. این فناوری همچنین می‌تواند از تصاویر در برابر نقض کپی رایت محافظت کند.

گفتنی است اکسپریا ۱ IV سال گذشته از نمایشگر اولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۴K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و نسبت ابعاد نمایشگر آن ۲۱:۹ بود. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز و محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. به‌ادعای سونی، این روشن‌ترین نمایشگر ۴K موجود در بازار بوده که میزان روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی‌های نسل قبلی این شرکت بیشتر است.

این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده و در کنار آن از ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۳۰ واتی نیز بهره برده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید