شرکت آسترا اولین موشک خود را به مدار رساند - تکفارس 
شرکت آسترا اولین موشک خود را به مدار رساند - تکفارس 
شرکت آسترا اولین موشک خود را به مدار رساند - تکفارس 

شرکت آسترا اولین موشک خود را به مدار رساند

امیرحسین ندایی
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 21:13
آسترا

یک شرکت موشکی جدید که جزو شرکت‌های کوچک (اما در حال رشد) است، توانسته به مدار برسد: آسترا

این شرکت که مقر آن در آلامِدای کالیفرنیا واقع است، جمعه شب، کمی بعد از ساعت ۹، از سکوی پرتابش در کودیاک در آلاسکا، به این موفقیت دست یافت.

این ماموریت آسترا، LV0007 نام دارد که دنباله‌ای بر تلاش‌ پیشینش در ماه آگوست است، که با یک شروع بد و کمی سرگردان بودن در هوا پس از تنها مدتی از پرتابش، به مدار نرسید. آسترا علت عدم موفقیت آن پرتاب را پیگیری و بررسی کرد و به این نتیجه رسید که علت آن خاموش شدن پیش از موعد موتور بوده است که قبل از اعلام تاریخ ماموریت LV0007 آن را برطرف کرد.

این پرتاب جدید و اولین پرواز موفق آسترا به مدار تنها مدتی قبل از سالگرد یکسالگی این شرکت در رسیدن به فضا با موشک آزمایشی ۳.۲‌ اش است. ماموریتی که همگان را شگفت‌زده کرد، حتی خود تیم آسترا، با توجه اینکه این موشک بسیار به مدار نزدیک شده بود.

مطالب مرتبط:

رویکرد آسترا نسبت به صنعت پرتاب با یک نیاز رفع نشده تناسب دارد، رویکردی سریع و در مقادیر عظیم برای تولید که ادعا می‌شود می‌تواند موشک‌های کوچکی برای حمل و نقل تولید کند، آن‌هم با قیمت‌هایی که پرداخت آن برای شرکت‌های بیشتری مقدور است و می‌خواهند بار خود را برای ماموریت‌هایی اختصاصی به فضا بفرستند. این شرکت‌ها به جای تکیه بر وسیله‌های بزرگتری مثل تسلا فالکون ۹ یا پرداخت مبالغ نسبتا بالایی برای موشک الکترون شرکت راکت لب، می‌توانند از خدمات آسترا بهره ببرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید