آتش گرفتن موتور راکت شرکت فضایی آسترا چند ثانیه بعد ار پرتاب - تکفارس 
آتش گرفتن موتور راکت شرکت فضایی آسترا چند ثانیه بعد ار پرتاب - تکفارس 

آتش گرفتن موتور راکت شرکت فضایی آسترا چند ثانیه بعد ار پرتاب

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۰ - 10:19
آسترا

پرتاب اولین راکت شرکت فضایی آسترا (Astra) مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت و موتور این راکت چند ثانیه بعد از پرتاب آتش گرفت و باعث سقوط آن شد. تیم امنیت پرواز این راکت بعد از حدود دو دقیقه، موتور راکت را قبل از آنکه باعث آسیب جدی به راکت شود از آن خارج کردند.

مطالب مرتبط:

راکت دو مرحله‌ای Launch Vehicle 0006 در ابتدا قرار بود روز جمعه ۱۷ آگوست از پایگاه Pacific Spaceport Complex واقع در منطقه کدیاک آلاسکا پرتاب شود، اما این پرتاب به‌دلیل وجود یک مشکل در سیستم راهنمای راکت یک روز به عقب افتاد. به‌گفته وب‌سایت اسپیس، این مشکل ظاهراً ناشی از پیکره‌بندی نادرست موتور راکت بوده است.

آسترا

با وجود اینکه دومین تلاش پرتاب راکت آسترا نیز موفقیت‌آمیز نبود، کریس کمپ (Chris Kemp) مدیر اجرایی این شرکت در گفتگو با شبکه CNBC گفته است که همچنان به پرتاب اولین راکت این شرکت امیدوار است و اتفاق امروز باعث شده تا آن‌ها چیزهای زیادی از آن یاد بگیرند. او همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفته است که آن‌ها داده‌های زیادی به دست آورده‌اند که با بررسی این داده‌ها خواهند توانست دوباره راکت LV0007 را راه بیندازند. کمپ در حساب توییتری خود نیز گفته است که با وجود آتش گرفتن موتور راکت‌شان، همچنان از عملکرد تیم آسترا در طول این مدت راضی بوده و به آن‌ها افتخار می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.